MAJ 2002
31.05.2002
UWAGA: Z pociągiem specjalnym "PIRAT" pojadą jutro dwa parowozy, tj. Pm36-2 oraz Pt47-112. W składzie będzie 11 wagonów. Z Wolsztyna parowozy te wyjadą rano o 4:24 z pociągiem 4441 oraz lokomotywą spalinową. Do Kołobrzegu wyjechało już czterech naszych maszynistów, którzy przenocują tam i przyprowadzą jutro z powrotem pociąg specjalny do Poznania. Około godziny 12 przyjechał do parowozowni samochód ciężarowy, który zabierze do Kołobrzegu węgiel dla naszych parowozów. Opłaca się ponoć przetransportować już kupiony węgiel niż kupić droższy w Kołobrzegu. 

[Węgiel z Wolsztyna pojedzie do Kołobrzegu]

[Ol49-59 i SM42 14 wagonów, godz. 12]

Ponieważ ośmiu maszynistów jest zaangażowanych w prowadzenie pociagu specjalnego w sobotę pod parą będzie tylko jeden parowóz w ruchu towarowym. 
Krótko przed godziną 12 przyjechał do Wolsztyna zdawczy pociąg towarowy z 14 wagonami, ponad 1000 ton brutto,  w tym 13 beczek z cementem prowadzony przez parowóz Ol49-59 i lokomotywę spalinową Sm42. 

30.05.2002
Tr5-65 wróciła "luzem" do Wolsztyna i stoi już w szopie. W jej miejsce pociąg specjalny prowadzi teraz Pt47-112. Pod parą będą jutro Pm36-2, Ol49-69 i Ol49-59. Jedna z oelek będzie więc jutro na manewrach. 
W sobotę rano Pm36-2 pojedzie do Poznania z pierwszym pociągiem osobowym 4441 o godzinie 4:24 razem z lokomotywą spalinową, która poprowadzi pociąg, aby w ten sposób zaoszczędzić węgiel i wodę na dalszą jazdę do Kołobrzegu. 

29.05.2002
Godzina 19:15
Tr5-65 stoi w Czerwieńsku. Wytopiła się panewka osiowa. Parowóz wróci pewnie lokiem do Wolsztyna, a w jego miejsce pojedzie jedna z oelek.
Rozpalono parowóz Pm36-2, który jutro rano pojedzie na próbę do Poznania przed sobotnim kursem do Kołobrzegu. 

Godzina 14:15
Pod parą w ruchu planowym są Ol49-59, Ol49-69 oraz Pt47-112 na manewrach.  Z pociągiem specjalnym do Rzepina odjechal dziś parowóz Tr5-65 z trzema wagonami retro. 


[Tr5-65 nabiera wodę,godz. 10:30 ]

[Tr5-65 na peronie, godz. 11:45 ]

[Wyjazd z Wolsztyna, godz.11:58 ]

Dziś po godzinie 10 przyjechał do Wolsztyna tender od parowozu Pm36-2. Tender i parowóz są już połączone. Obecnie Pm36-2 stoi za składem węgla. W sobotę Pm36-2 poprowadzi pociąg specjalny do Kołobrzegu. 

28.05.2002
Pod parą w szopie stoją Ol49-59, Ol49-69, Tr5-65 oraz na torze wyjazdowym  przed obrotnicą Pt47-112. Z Leszna przyjechały trzy wagony retro po malowaniu. Jutro pojadą razem z Tr5-65 do Rzepina. 

27.05.2002
W ruchu osobowym są dziś Ol49-69 oraz Pt47-112, która była dziś dwa razy w Poznaniu. 
Parowóz Ty45-359 zawiózł dziś 10 poczwórnych beczek cementu do Powodowa, ale na dwa razy. Szyny na mało uczęszczanej trasie do Powodowa są mocno zarośnięte. Wysoka, mokra trawa na torach znacznie utrudnia jazdę. Następnie Ty45-379 pojechała "luzem" do Zbąszynka skąd przyprowadziła 12 wagonów towarowych, w tym kolejne "gruszki" z cementem. Brutto ok. 700 ton. Niestety w palenisku parowozu wyhaczyły się ruszta, dlatego parowóz wygaszono i odstawiono do szopy. Parowóz Ty45-379 był pod parą tylko jeden dzien. 
Dziś zostaną rozpalone dwa parowozy: Tr5-65 i Ol49-59.  Parowóz Tr5-65 pojedzie w środę z pociągiem specjalnym do Rzepina. Parowóz poprowadzi drużyna z Jaworzyny  Śląskiej. Oelka 59 zastąpi jutro Pt47-112 w ruchu osobowym. Petucha będzie na manewrach. 

26.05.2002
Od jutra, tj. od poniedziałku pod parą będą Ty45-379, Pt47-112 i Ol49-69.

23.05.2002
W parowozowni odbywają się egzaminy kontrolne pracowników, dlatego pod parą są tylko dwa parowozy Ol49-69 i Pt47-112, które jeżdżą planowo do Poznania. Pociąg osobowy 33234 ze Zbąszynka do Leszna oraz manewry prowadzi lokomotywa spalinowa. Parowóz Ty45-379 jest wygaszony w szopie. Zostanie rozpalony dopiero w niedzielę wieczorem. Na manewrach w sobotę będzie Ol49-69 lub Pt47-112. 
Lokomotywa spalinowa SM42, która była dziś w Wolsztynie na manewrach, zabrała do Leszna tender od parowozu Pm36-2. W Lesznie ma być naprawiona jedna z osi tendra. 
O godzinie 19:22 z kanału oczystkowego na obrotnicę zjechała Ol49-69 a następnie na tor wyjazdowy przed obrotnicą. Pt47-112 stoi na kanale. 

POCIĄG SPECJALNY PIRAT
1. czerwca 2002 pojedzie pociąg specjalny z Poznania do Kołobrzegu prowadzony przez parowóz Pm36-2. W składzie wagony 1 i 2 klasy oraz wagon restauracyjny. Wodowanie parowozu w Pile oraz w Kołobrzegu, gdzie parowóz przejedzie przez miasto do portu. Bilety można nabyć w kasach PKP prowadzących rezerwacje. 
6:55
POZNAŃ
22:49
8:07 - 8:42
PIŁA
20:28 - 21:03
9:39 - 9:46
SZCZECINEK
19:18 - 19:20
10:39 - 10:42
BIAŁOGARD
18:11 -18:23
11:17
KOŁOBRZEG
17:36

22.05.2002
Pod parą są znów Pt47-112, Ol49-69 oraz Ty45-379.

21.05.2002
Parowóz Ty45-379 wyjechał rano po godzinie 7 do Powodowa skąd przyprowadził o godz. 8:30 pięć pustych "gruszek" na cement. Następnie po manewrach na stacji odjechał o godz. 9:50 z 6 wagonami towarowymi do Zbąszynka.
Oelka 69, którą rozpalono w sobotę wieczorem, stoi w szopie. Już pierwszego dnia, tj. w niedzielę, pojawiły się problemy z cylindrami. Wymieniane są obecnie pierścienie w cylindrach. Mimo, iż Ol49-69 jest nadal pod parą to w jej miejsce rozpalono parowóz Ol49-59, który pojedzie dziś o 11:10 do Poznania. Pod parą jest również Pt47-112.

18.05.2002
Godzina 12:40
Parowóz Ol49-111, który prowadził dziś pociąg osobowy 4443/4440 stoi już w szopie i jest wygaszany. W jego miejsce zostanie dziś wieczorem rozpalony parowóz Ol49-69. Na stanowisku ósmym pod parą stoi w szopie Ty45-379, jednak na manewrach była dziś "petucha", która po południu poprowadzi jeszcze pociąg 4447/48 do i z Poznania. 

16.05.2002
Godzina 21:40
Pod parą są Pt47-112, stoi na punkcie przed obrotnicą, Ol49-111 na stanowisku trzecim oraz Ty45-379 na stanowisku ósmym. Rozczepiono parowóz Pm36-2. Parowóz stoi na stanowisku pierwszym a tender na zapadni na stanowisku szóstym w szopie. Celem naprawy wymontowano z tendra oś, w której uszkodzeniu uległo łożysko. 

14.05.2002
Godzina 10:05
Na kanale oczystkowym stoi Pt47-112, która o 11:10 pojedzie do Poznania. Z Powodowa wrócił właśnie pociąg towarowy z parowozem Ty45-379. Pod parą jest jeszcze Ol49-111, która wraca właśnie z Poznania i pojedzie dziś jeszcze ze Zbąszynka do Leszna.


[Tr5-65 i Ty3-2]

[Pt47-112]

[Pm36-2 w szopie]

10.05.2002
Godzina 19:43
Na kanale oczystkowym stoi Pt47-112, obok na torze wyjazdowym Ol49-111. Pod parą w szopie na stanowisku ósmym znajduje się Ty45-379. 

07.05.2002
Pod parą są dzisiaj Ol49-111, Pt47-112 oraz Ty45-379. 
W parowozie Pt47-112 przegrzewa się podczas jazdy oś pod tendrem, dlatego jutro parowóz ten pojedzie na zapadnię do Leszna, gdzie usterka ta ma zostać usunięta. W związku z tym jutro parowóz Ol49-111 poprowadzi pociąg 4443 do Poznania natomiast z Poznania wróci z pociągiem 4440 razem z lokomotywą spalinową, która pojedzie o 11:10 z pociągiem osobowym 4431. Po południu Ol49-111 pojedzie jeszcze ze Zbąszynka do Leszna, poc. nr 33234. 

05.05.2002
Od poniedziałku w ruchu planowym będą Ol49-111, Pt47-112 i Ty45-379. 
Po paradzie został w Wolsztynie parowóz Tr5-65, jednak jak na razie nie wiadomo na jak długo. Ol49-69 odstawiono do szopy "na mycie".

04.05.2002
Godzina 17:30
Już po paradzie. [Zdjęcia z parady] [Nagranie audio mp3, 32 sek, 530 kB]
Z okazji parady parowozów do Wolsztyna przyjechały pociągi okolicznościowe, dwa z Niemiec, z Berlina i z Cottbus oraz jeden z Poznania prowadzony przez "Piękną Helenę". 

Pociąg z Cottbus prowadzony od granicy przez parowóz Ol49-111 przyjechał do Wolsztyna około godziny 11. Pociąg z Berlina z parowozem 03 2204 dotarł do Wolsztyna z opóźnieniem dopiero przed 12. Następnie goście z Niemiec pojechali pociągiem prowadzonym przez Ol49-69 do Nowej Wsi. O godzinie 12:10 przyjechał do Wolsztyna parowóz Ty3-2 z planowym pociągiem towarowym ze Zbąszynka. W składzie było 13 wagonów! Po powrocie Ol49-69 z Nowej Wsi parowozy zaczęły przygotowywać się do parady.
[Ol49-69 i 03 2204]
Tuż przed planowanym na 13:50 rozpoczęciem parady wszystkie parowozy, które były pod parą zaczęły gwizdać. Było to dokładnie o 13:45. Wolsztyńscy maszyniści oddali w ten sposób cześć swemu zmarłemu koledze maszyniście Andrzejowi Przymuszale, który został dziś pochowany. 
Parada parowozów rozpoczęła się o godzinie 14:15. Parowozy prezentowały się w parach na dwóch równoległych torach. W parach jechały następujące parowozy Tr5-65 z 03 2204, Ty3-2 z Ty45-379, Pt47-112 z Pm36-2 oraz Ol49-69 i Ol49-111. 
[Tr5-65 w Solcu]
Parowozy gromadziły się kilkaset metrów od przejazdu, a następnie złączone razem wracały na stację, skąd wyruszały ponownie pojedynczo i znów wracały razem. Po paradzie z Wolsztyna wyjechał do Nowej Wsi pociąg specjalny z 8 wagonami osobowymi prowadzony przez parowóz Tr5-65. Po powrocie do  Wolsztyna pociągi okolicznościowe odwiozły turystów do Poznania, Berlina i Cottbus.
Zapraszam również do obejrzenia innych zdjęć z przed i po paradzie. 
[Zdjęcia]

Godzina 8:30
Wolsztyn przed paradą! 


[Ty3-2]

[Ty45-379]

[Tr5-65  i Ty45-379]

03.05.2002
Godzina 22:30
Sytuacja w szopie, na stanowisku pierwszym parowóz Ol49-69, stanowiska drugie i trzecie wolne, stanowisko czwarte Tr5-65, dalej Ol49-59, Ty3-2, Ol49-111 oraz Ty45-379. Pod parą za składem węgla stoi Pt47-112 a przed obrotnicą Pm36-2.
Godzina 16:00
Tr5-65 z Jaworzyny Śląskiej jest już w Wolsztynie!


[Tr5-65 na kanale oczystkowym, 16:15]

[Tr5-65 na kanale oczystkowym, 16:17]

[Tr5-65 na kanale oczystkowym, 16:20]

02.05.2002
Pod parą są Ol49-69, Ol49-111 oraz Ty45-379, która przyprowadziła dziś 17 wagonów towarowych ze Zbąszynka, 8 beczek z cementem i 9 węglarek. W sobotę rano przed paradą Ty45-379 zawiezie beczki z cementem do Powodowa. 

Dziś zmarł maszynista parowozu Andrzej Przymuszała.

Pt47-112 jest przygotowywana i czyszczona na paradę. Malowane są koła i korbowody.
Zdjęcia z parady zaprezentuję już w sobotę ok. godziny 18.