Wydarzenia w parowozowni w roku 2001
Grudzień 2001
31.12.2001
Godzina 8:14 Ol49-69 wyjeżdża z planowym pociągiem osobowym do Poznania. Pod parą jest już Pm36-2.

29.12.2001
Godzina 22:30 Z kanału wjeżdża do szopy na stanowisko trzecie Ol49-7. Jutro tj. w niedzielę pojedzie planowo tylko Ol49-59 z pociągami 4441 i 4440. Ol49-7 pojedzie natomiast z pociągiem specjalnym.
Gwiaździste niebo, księżyc w pełni. Jest zimno, - 3 C.

28.12.2001
Godzina 10:45 przy peronie stoi oleka 7 ze składem piętrusów.  Ol49-7 jedzie na kanał, a na peron podjeżdża Ol49-59.
11:05 - z Rakoniewic wraca Ty45-379 z 6 węglarkami,
11:10 - do Poznania wyrusza Ol49-59,
11:20 - po zaśnieżonych torach do Konotopu z Wolsztyna wyjeżdża drezyna.

W nocy spadało jeszcze trochę śniegu. Pracownicy parowozowni odśnieżają właśnie obrotnicę. Przed bramą wjazdową nr 1 do szopy stoi tender od peemki. Dziś parowóz ten zostanie ponownie połączonym z tendrem i przygotowany na sylwestrowy pociąg specjalny.
W noc sylwestrową wyruszy z Wolsztyna pociąg specjalny z Ty3-2 do Poznania. Przywitanie nowego roku w Granowie Nowotomyskim. Przyjazd do Poznania ok. godziny 2 w nocy. Z Poznania pociąg specjalny pojedzie z parowozem Pm36-2 przez Wrocław do Zakopanego! Przejazd organizuje "The Wolsztyn Experience".

27.12.2001
Godzina 20:10. Z obrotnicy zjeżdża do szopy na stanowisko piąte Ol49-59. Obok niej na stanowisku szóstym stoi Ty45-379. Na stanowisku 3, pod parą, Ol49-7.
Temperatura około 0C, przez chmury przebija się księżyc. Wkoło nadal biało!

26.12.2001
W ruchu planowym jeżdżą dziś Ol49-7 oraz Ol49-59. Od jutra na manewrach będzie Ty45-379.
Po obfitych opadach śniegu w wigilię nadeszła odwilż. Jednak mimo dodatniej temperatury nadal jest jeszcze biało.

23.12.2001
Z powodu nieszczelności rozpalony wczoraj parowozów Ol49-69 został wygaszony. Pod parą są więc Ol49-7 i Ol49-111. Pogoda: Niebieskie niebo, świeci słońce a wszystko pokryte jest śniegiem. Temperatura - 5C.

22.12.2001
No i mamy prawdziwą zimę. Wczoraj spadło dużo śniegu. Wszystkie drzwi do szopy są zamknięte. Przy żurawiu wodnym rozpalono kosz z węglem. Na stanowisku pierwszy stoi peemka. Od parowozu odłączono tender, który stoi na zewnątrz przed bramą nr 1. Na stanowisku ósmym rozpalono parowóz Ol49-69. Siódemka przyjechała z pociągiem 4440 z około czterdziestominutowym opóźnieniem! Po zakończonej pracy parowóz zostanie wygaszony. Następne manewry dopiero w czwartek.

21.12.2001
Przed godziną 8 rano zaczął padać obficie śnieg! Wszędzie jest biało, a śnieg pada dalej!
W ruchu planowym są nadal:
- Pm36-2, przyjechała planowo z Poznania o 10:42, tender z przodu, po nawęgleniu i nabraniu wody stoi teraz gotowa do następnej jazdy. Pojedzie dziś jeszcze planowo ze Zbąszynka do Leszna.
- Ol49-7 odjechała o 11:10 do Poznania oraz
- na manewrach Ol49-111, o godz. 10:30  odjechała z 10 wagonami do Zbąszynka.
W wigilię i święta nie będą kursowały pociągi towarowe. Będą tylko parowe kursy do i z Poznania.

19.12.2001
Godzina 11:00 Na stacji  stoją dwa parowozy: przy peronie Ol49-7 z planowym pociagiem do Poznania, odjazd o 11:10. W składzie piętrusy. Przy nastawni WL 1 stoi natomiast Ol49-111 z czterema węglarkami i czeka na odjazd do Zbąszynka. Przy parowozowni, na kanale jest natomiast Pm36-2, która wróciła o 10:42 z Poznania. 
Na zdjęciu obok remontowana wieża wodna. Kliknij na zdjęciu!
KLIKNIJ

18.12.2001
Godzina 11:50 Oto zdjęcia z dzisiejszego spotkania Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów. Niestety na spotkanie nie przybył wicepremier Marek Pol, ale za to reprezentował go M. Muszyński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. W spotkaniu uczestniczyli również dyrektor Zakładu Taboru w Poznaniu S. Janiak, zastępca I. Wasilewski. Podczas spotkania zapewniono, iż wolsztyńskie parowozy będą jeździć co najmniej przez następne dwa lata!
Fot. K. Molski

KLIKNIJ
KLIKNIJ
KLIKNIJ
KLIKNIJ
17.12.2001
Godzina 8:30 Ty3-2 (tender z przodu) wyjeżdża z dwoma wagonami węgla do Rakoniewic.
Godzina 11:59  Pm36-2 stoi na kanale oczystkowym. Parowóz Ok22-31 z dwoma wagonami Bi przestawiono na tor do młyna przed parowozownią. Z szopy wyciągany jest na linach nieczynny, ale odmalowany parowóz TKt48-147. Stanie on na torze przy wejściu do parowozowni, tam gdzie stała Ok22.

16.12.2001
Wiadomość 2, godzina 23:45.
Na stanowisku pierwszym w szopie rozpalono parowóz Pm36-2.
Wiadomość 1, godzina 10:30.
Na obrotnicy okręcana jest oelka 111, która o 11:10 pojedzie do Poznania. Ol49-7 przyjechała do Wolsztyna z 8 minutami spóźnienia. W nocy spadło trochę śniegu!
UWAGA! We wtorek 18. grudnia 2001 odbędzie się w Wolsztynie wyjazdowe posiedzenie Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów. W spotkaniu ma wziąć udział wicepremier Marek Pol. We wtorek o godzinie 13:00 do Poznania pojedzie pociąg specjalny z Pm36-2. Planowy pociąg 4431 o 11:10 do Poznania poprowadzi w tym dniu lokomotywa spalinowa.
 
14.12.2001
Parowozy Ol49-69 i Ol49-111 zamieniły się rolami. 
Oelka 69 stoi w szopie jako grzałka a 111 jeździ w ruchu planowym. Pod parą są także Ol49-7 i Ty3-2.
Na zdjęciu odmalowany parowóz bezpaleniskowy  TKb64. 
KLIKNIJ
12.12.2001

13.12.2001
Pod parą w ruchu planowym są Ol49-7,  Ol49-69 i Ty3-2, natomiast w szopie jako grzałka jest rozpalona oelka 111.
Jest bardzo zimno. Nawet w południe termometr w parowozowni pokazywał -9C.

11.12.2001
Pod parą są Ol49-7,  Ol49-69 i Ty3-2.
Jest deszczowo i mglisto.

06.12.2001
Godzina 21:40.
Pod parą jest aż pięć parowozów Ol49-7, Ol49-69, Ol49-111,  Ty45-379 oraz Ty3-2.
W ruchu planowym będą jutro Ol49-7 i -69 oraz Ty45-379. Jaworzyńska oelka 111 pojedzie może na próbę z jednym z pociągów towarowych. Z pewnością nie będzie to jednak kurs do Powodowa. 800 ton cementu to dla niej za dużo, dlatego do Powodowa pojedzie Ty45.

05.12.2001
Pod parą są Ol49-7,  Ol49-69 i Ty45-379. Dziś wieczorem zostanie rozpalona na próbę oelka 111.

04.12.2001
Jest już węgiel. Co prawda tylko dwa wagony, ale rozpalono już Ty45-379. Pod parą będą więc od jutra trzy parowozy Ol49-7,  Ol49-69 i wspomiany Ty45.

02.12.2001
Pod parą są tylko Ol49-7 i Ol49-69. Z powodu braku węgla manewry wykonuje do środy lokomotywa spalinowa z Leszna.


Listopad 2001
29.11.2001
Jest godzina 21:00. Parowozy Ol49-7, Ol49-59 oraz Ty45-379 stoją w szopie. Około godziny 23 rozpalona zostanie oelka 69. Jeżeli nie pojawią się żadne kłopoty to pojedzie ona o 11:10 do Poznania, a Ol49-59, która wróci z Poznania o 10:42 zostanie wygaszona. "Siódemka" pojedzie natomiast ze Zbąszynka do Leszna. Niestety z powodu braku węgla najprawdopodobniej do 4.12. manewry przejmie lokomotywa spalinowa.

26.11.2001
Rozpalona zostanie dziś "siódemka", która zastąpi oelkę 69. Parowóz Ol49-69 zostanie wygaszony z powodu cieknących zespórek na dwa dni, a po naprawie będzie ponownie rozpalony. Ol49-7 zostanie nadal pod parą, a wygaszona będzie oelka 59.
Jest mroźno. Rano temperatura spadła do -8. Było mglisto, a stojące na zewnątrz parowozy były całe oszronione.

25.11.2001
Dziś zostanie rozpalony parowóz Ty45-379, który od jutra będzie na manewrach. W ruchu osobowym są nadal Ol49-59 i Ol49-69.
Pomalowano na nowo parowóz bezpaleniskowy TKb64 i wystawiono go z szopy. Stoi on obecnie na torze przy kanele oczystkowym za Ty51-223. Również Tkt48-147 z Choszczna jest obecnie odnawiany. Parowóz stoi w szopie na stanowisku 3 i jest również malowany.
Prace przy wieży wodnej posuwają się naprzód. Mocowane są ściany okalające zbiornik z wodą.

21.11.2001
Wygaszono Ty45-379. Z powodu nadgodzin naszych maszynistów manewry będzie wykonywać do soboty lokomotywa spalinowa. Pod parą będą więc tylko dwie oelki 59 i 69 w ruchu osobowym.

19.11.2001
Pod parą są Ol49-59, -69 oraz Ty45-379.
Prawdopodobnie parowóz Ol49-111 zostanie na stałę w Wolsztynie ponieważ skansen w Jaworzynie Śl. jest w trakcie likwidacji. Zwolniono tam już wszystkich pracowników. Poza Ol49-111 w Jaworzynie pod para są jeszcze
Pt47-112 i Tr5-65. Być może któryś z nich także trafi do Wolsztyna. Pawel 'stoker' Korcz, Poznan

17.11.2001
Pod parą są Ol49-59, -69 oraz Ty45-379.
Na zdjęciu obok Ol49-69 wyjeżdża z Rostarzewa dziś o 10:30. 
Niestety gęsta mgła znacznie ograniczała widoczność
KLIKNIJ
16.11.2001
Pod parą są Ol49-59, -69 oraz Ty45-379.
Do Wolsztyna przyjechała dziś oelka 111 z Jaworzyny Śląskiej. Ta sama oelka była u nas już przed rokiem. Oto jej zdjęcia Ol49-111 z zeszłego roku.

14.11.2001
Wiadomość 2, godzina 21:15
Parowóz Ol 49-59 jest naprawiony i będzie rozpalony jeszcze dziś w nocy. Jeżeli podczas rozpalania nie pojawią się żadne problemy to jutro pociąg 4431 do Poznania o 11:10 będzie prowadzony przez oelkę.
Na torze do młyna przed nastawnią WL stoi Ty2-1398.
Wiadomość 1, godzina 11:45
Problemy z Ol 49-59. Parowóz stoi w szopie i jest naprawiany. Dlatego pod parą są tylko Ol 49-69 oraz Ty45-379.
Ol49-69 pojechała rano planowo do Poznania, ale wróciła już z lokomotywą spalinowa SU45, która następnie poprowadziła pociąg 4431 o godzinie 11:10 do Poznania. Sytaucja taka może potrwać jeszcze przez dwa kolejne dni.
Kurs Zbąszynek - Leszno z parowozem bez zmian.
KLIKNIJ Zimno. Zamknięto bramy wjazdowe do szopy. Tylko na stanowisku pierwszym, gdzie wystaje tender peemki drzwi brama jest otwarta. Ze stanowiska trzeciego wyciągnieto natomiast parowóz Ty2-1398, do którego montowane były korbowody.
Na zdjęciu: Ol49-69 na obrotnicy, Ty2-1398 po lewej oraz Ok22-31 z prawej.

13.11.2001
Godzina 20:57
Pod parą są Ol49-59, -69, wygaszana Ty3-2, oraz Ty45-379, która od jutra zastąpi na manewrach "trójkę".
Termometr w parowozowni wskazuje -1C.
Na zdjęciu: Ol49-59 oraz Ty2-1398
KLIKNIJ

11.11.2001
Pod parą są Ol49-59, -69 oraz Ty3-2.
Peemka stoi w szopie na stanowisku pierwszym i pozostanie tam pewnie aż do Sylwestra, kiedy to poprowadzi pociąg specjalny.
Zbiornik wieży wodnej przy parowozowni jest już przykryty. Mocowane będą teraz ściany okalające zbiornik.
Zimno. Nad ranem temperatura spadła poniżej zera.
Na zdjęciu: Wieża wodna przy parowozowni. Widok od strony fabryki mebli. 
KLIKNIJ

10.11.2001
Z powodu kłopotów z resorem odstawiono do szopy parowóz Pm36-2, a w jego miejsce rozpalono Ol 49-69.

08.11.2001
Jest 18:44, z Leszna wraca właśnie lokiem oleka 59. Przyjechała dziś wyjątkowo przed pociągiem osobowym 33237 z Poznania. Niecałe 3 minuty później nadjeżdża z Poznania Pm36-2 (tender z przodu).
Godzina 20:10,  Ol49-59 stoi już w szopie na stanowisku 1, a Pm36-2 na kanale oczystkowym. Na stanowisku 7 w szopie pod parą stoi "trójka".

07.11.2001
Dziś wieczorem zostanie rozpalona oelka 59, która zastąpi od jutra oelkę 59. Ol49-7 pojedzie jednak jeszcze jutro rano do Poznania, natomiast Ol49-59 dopiero po południu lokiem do Zbąszynka i dalej z pociągiem 33234 do Leszna. Pod parą są jeszcze Pm36-2 oraz Ty3-2.

04.11.2001
Pod parą są Ol 49-7, Pm36-2 oraz Ty3-2.

01.11.2001
Jest godzina 10:00. Siódemka wyjeżdża z szopy na obrotnicę i dalej na kanał. Jest przygotowywana do wyjazdu do Poznania o 11:10. Z Poznania wraca właśnie Pm36-2, natomiast "trójka odpoczywa" dziś w szopie.
Wieje silny wiatr, temperatura ok. 10C.


Październik 2001
30.10.2001
Jest godzina 20:33. Na stanowisku pierwszym w szopie rozpalany jest parowóz Pm36-2, który ma zastąpić od jutra oelke 69, w której cieknie dość mocno zespórka. Peemka ma obecnie około 1at pary. Przed obrotnicą stoi "siódemka", natomiast w szopie Ol49-69 oraz Ty3-2. Ol49-69 będzie wygaszona i odstawiona na mycie. Zostanie jednak pod parą jeszcze przez noc na wypadek gdyby pojawiły się jakieś problemy z peemką.
Wokół wieży zamocowano już stalową ramę, do której zostaną przytwierdzone ściany i dach.
Jest ciepło: 13 C, księżyc świeci w pełni.

29.10.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-7, -69 oraz Ty3-2.

23.10.2001
Jest godzina 18:47. Z Poznania wraca planowo pociąg 4446 prowadzony przez Ol49-69. Oelka jedzie po chwili na kanał oczystkowy. Tu szlakowanie, nawęglanie i uzupełnianie wody. O godzinie 19:02 wraca lokiem z Leszna Ol49-7. Na kanale oczystkowym stoją już dwa parowozy. Pierwsza do szopy wjeżdża Ol49-69 (stanowisko 4), nastepnie Ol49-7 (stan. 5).
W szopie pod parą jest też Ty3-2.
Pogoda: pełne zachmurzenie, termometr przy drzwiach do biura dyspozytora wskazuje 9 C.

21.10.2001
Rozpalono "trójkę", która będzie od jutra na manewrach.

19.10.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-7, -69 oraz Ty45-379.

18.10.2001
O godzinie 10:10 Pt47-65 odjechała z pięcioma wagonami w swój ostatni kurs do Zbąszynka. Jutro wyjazd do Gniezna.
KLIKNIJ - 6 ZDJĘĆ Z 18. i 17. PAŹDZIERNIKA
17.10.2001
Wiadomość 2, godzina 20:40
Rozpalany jest właśnie parowóz Ty45-379. Od piątku zastąpi on na manewrach petuchę.
Wiadomość 1, godzina 12:30
Pod parą są nadal Ol49-7, -69 oraz Pt47-65.
Dobra wiadomość: parowozy Pt47-65 oraz Ok1-359, którym 19. października mija termin przeglądu, jadą w piątek rano o 5:40 do Gniezna. Pod parą będzie petucha, natomiast "oka jedynka" będzie zimna. Już dziś trwają prace przygotowawcze do tego wyjazdu. Parowóz Ok1-359 stoi właśnie na kanale. Demontowane są korbowody. Opróżniono tender. Ok1-359 zostanie jednak najpierw w Poznaniu, natomiast Pt47-65 pojedzie bezpośrednio do Gniezna.

15.10.2001
Oelka 69 jadąca dziś z pociągiem osobowym 4431 dojechała tylko do Grodziska Wlkp. Na skutek awarii sprężarki musiała wrócić do Wolsztyna, a pociąg przyprowadziła do Poznania lokomotywa spalinowa. Usterka została już naprawiona, tak więc jutro znów pod parą będą Ol49-7, -69 oraz Pt47-65. To ostatnie dni aby zobaczyć parowóz  Pt47-65 "w akcji". W piątek 19.10.2001 mija termin przeglądu naszej "petuchy" i "oka jedynki".

11.10.2001
Godzina 21:00
Pod parą stoją w szopie Ol49-69 i Ol49-7 oraz przed obrotnica Pt47-65.
Wczoraj rozpoczęto prace naprawcze na wieży ciśnień znajdującej się przy szopie.

09.10.2001
Dziś rano o 5:17 pojechałem planowym pociągiem 4443 do Poznania. Było ciemno i deszczowo. Usiadłem w pierwszym wagonie (piętrusy) zaraz za oelką nr siedem, która prowadziła pociąg. Po obu stronach wagonu, co drugie okno było otwarte. Brak korbek uniemożliwiał ich zamknięcie. Kiedy wyjechaliśmy z Wolsztyna, na zakręcie przed Adamowem dym i para wypełniły wnętrze wagonu. Nie na długo mogłem cieszyć się zapachem pary. Przed Grodziskiem Wlkp. w wagonie zjawił się jakiś MacGayver i własnym śrubokrętem pozamykał okna. Do Poznania pociąg dojechał z kilkuminutowym opóźnieniem. Tu spotkałem moich znajomych, z którymi to autobusem wyruszyliśmy o 8:45 w drogę powrotną do Wolsztyna. Wyjechaliśmy z Poznania przed odjazdem pociągu aby ustawić się gdzieś na trasie i zrobic kilka zdjęć. Czekaliśmy w Szreniawie, jednak o wyznaczonej porze pociąg się nie pojawił. Pięć minut później słychać nagle dźwięk diesla! Jęk zawodu. Oelka zdefektowała, suwak, i do Wolsztyna przyjechała razem z lokomotywą spalinową SU. Kiedy dojechaliśmy do Wolsztyna witała nas już słoneczna pogoda. Kolejny punkt programu to wyjazd pociągu 4431 do Poznania. Wybraliśmy się  na przejazd kolejowy w Adamowie. Chwila oczekiwania i widać jak w naszym kierunku mknie zielona Ol 49-69. Następnie czekaliśmy na petuchę. Dziś były Włoszakowice. Również w Adamowie, ale pod mostem zrobiłem zdjęcie petuchy z ośmioma wagonami. Następnie manewry i wyjazd ze zdawczym do Zbąszynka.
Siódemka został szybko naprawiona i poprowadziła dziś jeszcze planowy pociąg Zbąszynek - Leszno.


Ol49-7 i SU45-195
Szreniawa, 9:20

Ol49-69 
Adamowo,11:13

Ty1-76, Pt47-65, Ol49-7 
Wolsztyn, 16:51

08.10.2001
Wygaszona zostanie oelka 59, a w jej miejsce rozpalona będzie siódemka.

07.10.2001
Wiadomość 2, godzina 22:50
Pm36-2 została odstawiona do szopy i będzie wygaszona. Od jutra w ruchu planowym będą Ol49-59, -69 oraz Pt47-65.
Wiadomość 1, godzina 11:00
Niedziela, piękna słoneczna pogoda. Godzina 10:42. Z Poznania wraca planowo pociąg osobowy z Ol 49-69. Pm36-2 zmienia oelkę i o 11:10 pojedzie z tym samym składem do Poznania. Pod parą jest jeszcze petucha. Ol49-59 prowadzi dziś pociąg specjalny.

04.10.2001
Godzina 18:47 - z Poznania wraca Ol49-59 z pociągiem 4446. Niespełna pięć minut później ponownie zamykany jest przejazd kolejowy przy nastawni WL. Lokiem wraca z Leszna Pm36-2. Oba parowozy wjeżdżają po chwili na kanał oczystkowy. Pt47-65 "nocuje pod chmukrą", na torze za składem węgla. Rozpalona zostanie dziś jeszcze oelka 69.

01.10.2001
Pod parą są dzisiaj Ol 49 - 59, Pm36-2 oraz na manewrach Pt47-65.


Wrzesień 2001
29.09.2001
Sobota, godzina 21:00. Rozpalono parowóz Pt47-65. "Petucha" zastąpi na manewrach od poniedziałku "trójkę". Być może jest to ostatnia szansa, aby zobaczyć petuchę pod parą. Jej termin przeglądu upływa 19.10.01.
Pm36-2 stoi na kanale oczystkowym. Ty3-2 jeszcze pod parą stoi w szopie na stanowisku 7.
Ol49-59 wraca właśnie z Poznania.

26.09.2001
W parowozie Ty3-2 uległa awarii sprężarka. Trójka stoi teraz w szopie, a po zdawczy do Zbąszynka pojechała peemka.
Pm36-2 pojedzie dziś jeszcze raz lokiem do Zbąszynka a następnie z planowym pociągiem do Leszna.
Oelka 59 odjechała planowo do Poznania o 11:10. Siódemka, która miała zastąpić Pm36-2 stoi w szopie, ponieważ podczas jej rozpalania, przy ciśnieniu powyżej 12 at. rozszczelnieniu uległa jedna zespórka.

Kębłowo, 22.09.2001
25.09.2001
Pm36-2 jest nadal pod parą! "Piękna Helena" odjechała planowo o 11:10 z pociągiem osobowym do Poznania. W tym samym czasie na stacji na manewrach była "trójka", a na kanale oczystkowym stała oelka 59. W szopie jest natomiast pod parą Ol49-7.

24.09.2001
Rozpalono parowóz Ol49-7. Zastąpi on od jutra peemkę.

23.09.2001
Godzina 10:42,  Ol49-59 przyjechała planowo z pociągiem 4440 z Poznania, natomiast Pm36-2 odjechała o 11:10 do Poznania. W szopie pod parą stoi Ty3-2.
Jest piękna, słoneczna pogoda.

20.09.2001
W sobotę rano z pociągiem 4443 do Poznania pojedzie parowóz Pm36-2. Przyprowadzi on następnie do Wolsztyna pociąg  specjalny  77500 (Poznań 9:45 - Wolsztyn 11:07). Z Wolsztyna do Rudna pojedzie Ol49-69. Pociąg powrotny do Poznania 77501 poprowadzi też Ol49-69. Powrót do Wolsztyna z planowym pociagiem 4448.
 


19.09. Tuchorza, godz. 16:33

19.09. Widzim St. godz. 16:55

20.09. Wolsztyn, godz. 16:51

19.09.2001
Pod parą są nadal Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty3-2.
W sobotę pociąg specjalny z Poznania do Wolsztyna poprowadzi Pm36-2, natomiast z Wolsztyna do Rudna prawdopodobnie Ol49. Ponieważ spodziewać się można dużej liczby turystów, a chcąc zapewnić możliwość przejazdu dla wszystkich, istnieje obawa, iż Ok1-359 nie da sobie rady z tak dużym składem.
Poprawa pogody: świeci słońce!

18.09.2001
Pod parą są Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty3-2.
O godzinie 8:25 "trójka" odjechała z 14 wagonami towarowymi do Nowej Wsi i Włoszakowic.
Niestety cały czas pada deszcz!

14.09.2001
Wygaszona zostanie petucha natomiast od poniedziałku pod parą będą Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty3-2.
UWAGA: W sobotę 22.września jedziemy "pociagiem na grzyby". Z Poznania o godzinie 9:45 odjedzie pociąg specjalny do Wolsztyna 11:07 ( nr pociągu 77500/77501).  Następnie z parowozem Ok1-359 do stacji Krzyż Rudno.  Powrót:  Wolsztyn 17:33 - Poznania 19:07. Bilety w kasie PKP lub w pociagu.
Bilet na trasie Wolsztyn - Rudno kosztuje jedyne 3 zł.

11.09.2001
Rozpalona zostanie dziś "oka jedynka". Pojedzie ona jutro rano do Leszna na zapadnię. Kurs ze Zbąszynka do Leszna poprowadzi natomiast lokomotywa spalinowa.
22. września jedziemy "pociagiem na grzyby"!!! Szczegóły niebawem!

10.09.2001
Pod parą są dziś Ol49-69, Pt47-65 oraz Ty3-2.
 
04.09.2001
Pod  parą są dzisiaj:
Ol49-69 - (Poznań, Zbąszynek - Leszno),
Pt47-65  - (Poznań) oraz
Ty45-379 - manewry.
Oto zdjęcia z ostatniego weekendu >>>

03.09.2001, godzina 9:45
Pod  parą są dzisiaj
Ol49-59,
Pt47-65,
Ty45-379 - godz. 9:05 odjechał do Powodowa z 14 wagonami cementu, obecnie jest już w Wolsztynie
Ol49-69 - przyjedzie o 10:42 z Poznania.
Na tory przy peronach wystawiono parowozy Ol49-81,  Ol49-85 oraz Ok1-359. najprawdopodobniej będą fotografowane o 10:42 kiedy to przyjedzie Ol49-69 z pociągiem z Poznania.

01.09.2001
O godzinie 7:45 parowóz Ok1-359 stał już na stacji gotowy do odjazdu z pociągiem specjalnym do Grodziska.
Na manewrach jeździł już też Ty45-379. Pojechałem do Adamowa aby zrobić tam kilka zdjęć oka jedynki. Czekałem dobre pół godziny, kiedy usłyszałem gwizd parowozu. Dokładnie o 8:30 na torze do Leszna zobaczyłem pędzący parowóz Ty45-379 z 12 wagonami węgla. Kiedy Ty45-359 zbliżał się do mostu w Adamowie na drugim torze koło fabryki mebli zobaczyłem pociąg specjalny z Ok1-359 (Ok1-359+2wagony+Ok1-322+2wagony). Niestety z krzyżowania na moście w Adamowie nic nie wyszło. Oka jedynka jechała zbyt wolno.
Pogoda: pełne zachmurzenie. Mży.

Sierpień 2001
31.08.2001
Wiadomość 2, godzina 21:00
Dziś rano zdefektowała na trasie do Poznania siódemka. Suwaki.
Rozpalono również parowóz Pt47-65. Stoi obecnie na kanale oczystkowym.
Parowóz Ok1-359 (tender z przodu) pojedzie jutro o 8:00 do Grodziska i dalej do Opalenicy. W składzie będzie również parowóz Ok1-322. = Ok1-359 + 2 wagony + Ok1-322 + 2 wagony.
Wiadomość 1, godzina 12:00
Rozpalono "oka jedynkę". Pojedzie ona jutro z pociągiem specjalnym do Grodziska Wlkp.

30.08.2001
Wiadomość 2, godzina 23:00
Pod parą są Ol49-7,- 59, -69, Pm36-2 oraz Ty45-379.
Wiadomość 1, godzina 14:30
Dokładnie o 14:30 odjechał do Zbąszynka pociąg zdawczy z pięcioma wagonami. Niby nic, ale pociąg był prowadzony przez Ty45-379 oraz Ol49-59.

29.08.2001
Rozpalono parowóz Ol49-59. Pojedzie on w czwartek planowo ze Zbąszynka do Leszna.

28.08.2001, godzina 20:43, wtorek,
Pod parą stoją w szopie Pm36-2 oraz Ty45-379.
Jutro, tj. w środę peemka pojedzie w południe lokiem do Zbąszynka, a następnie z planowym pociagiem osobowym 33234 do Leszna. Powrót z Leszna do Wolsztyna również lokiem,  poc 33237.

27.08.2001
Pod parą były dziś Ol49-69, Pt47-65 oraz Ty45-379, która jednak nie wyjechała w trasę.
Do szopy wstawiono parowóz Ty43-92. Mocowane są w nim korbowody.
31. sierpnia oraz 1. i 2. września będą jeździły do Poznania następujące pociągi prowadzone przez parowozy:
31.08.2001
4443/40  -   Ol49 - 69,
4445/42  -   Ol49 - 7,
4431/44  -   Ol49 - 59,
4447/48  -   Pm36-2,
oraz ruch towarowy z Ty45-379
01.09.2001
4443/40  -  Pt47-65,
4447/48  -   Pm36-2,
oraz ruch towarowy z Ty45-379
02.09.2001
4441/40  -   Ol49 - 69,
4431/46  -   Ol49 - 7.

26.08.2001
Pod parą gotowe do pracy są:
Ty45-379 ruch towarowy,
Ol49-69 pojedzie w poniedziałek rano o 5:17 do Poznania (4443/4440) oraz
Pt47-65 - rezerwa.
W szopie stoi Ol49-60 z Choszczna. Mocowane są do niej korbowody.
UWAGA: 31. sierpnia oraz 1. i 2. września będą pod parą wszystkie sprawne parowozy! Będą jeździć z planowymi pociągami!

24.08.2001
Pociągi towarowe są teraz prowadzone przez Pt47-65. W niedzielę zostanie rozpalona oelka 69, która pojedzie w poniedziałek do Poznania z planowym pociagiem osobowym..

22.08.2001
Stare, złomowane parowozy Ty2-67, Ty2-87 oraz Ty2-642, które stały przy rampie koło nastawni WL zostały przestawione na skraj stacji pod wiadukt.

21.08.2001
Wiadomość 2, godzina 20:30
Rozpalono parowóz Pt47-65. Najprawdopodobniej zastąpi on od czwartku "trójkę".
Wiadomość 1, godzina 10:30
Przestawiono na kanał oczystkowy parowóz Pt47-65, który stał za składem węgla, przy budynku noclegowni. Obecnie są tam ustawiane przywiezione już wcześniej eksponaty z Choszczna takie jak tokarki itp.
O godzinie 9 rano parowóz Ty3-2 stał z około 20 wagonami na stacji w Wolsztynie.
Nareszcie ochłodziło się. Pełne zachmurzenie. Pada drobny deszcz.

19.08.2001
Pod parą gotowa do pracy jest nadal trójka.
Upały! Temperatura około 30C.

13.08.2001
W Wolsztynie bez zmian. Pod parą jest nadal Ty3-2

01.08.2001
Pod parą jest nadal Ty3-2.
Parowozy Ol49-85, TKt48-147 oraz Ok1-332, które przyjechały do nas z Choszcza i stały ostatnio za składem węgla przy noclegowni, przestawiono na boczny tor nr 11 przy nastwani WL.
 

Lipiec 2001
28.07.2001
Od dziś w ruchu towarowym i na manewrach jest parowóz Ty3-2.

27.07.2001
Dziś zostaną odesłane do Poznnia lokomotywy spalinowe SM41-126, SM03-102 oraz SM40-10. Razem z nimi pojedzie do Poznania sprzedany stary wagon ppoz. z budką hamulcową.

24.07.2001
Dokładnie o 16:42 przyjechały do Wolsztyna Ol49-69 (po naprawie w Gnieźnie) oraz Ol49-85 i TKt48-147 z Choszczna. Oelka 69 wygląda jak nowa! Ma teraz zioloną budkę maszynisty i zielony tender!

23.07.2001
Po naprawie osi wróciła dziś z Leszna petucha.

21.07.2001
Pod parą jest nadal Ty45-379.
Prawdopoobnie we wtorek wróci po przeglądzie oelka 69. Razem z nią ma przyjechać do Wolsztyna parowóz TKt48-147 z Choszczna. Natomiast lokomotywy spalinowe SM41-126, SM03-102 oraz SM40-10, które w ostatnim czasie przyjechały do Wolsztyna zostaną odesłane do Poznania.

20.07.2001
Przestawiania ciąg dalszy. Na tor 11 przstawiono pozostałe nieczynne parowozy tzn. Ty2-406, Ty43-123, Ty5-10, Ty51-183 oraz lokomotywy spalinowe SM. Tak więć większość nieczynnych parowozów znajduje się teraz przy nastawni WL i rampie. Na każdym z nich widnieje teraz mała kartka z napisem: "Obiekt muzealny- wchodzenie zabronione!"
Niestety Ol49-69 jeszcze nie wróciła z Gniezna. Może w przyszłym tygodniu.

19.07.2001
Pod parą jest nadal Ty45-379.
Stare, złomowane parowozy Ty2-67, Ty2-87 oraz Ty2-642 zostały przestawione na tor nr 13 przy rampie załadunkowej przy nastawni WL.

15.07.2001
Siódemka jest już w Wolsztynie.
Na pierwszej stronie znajdziecie zaktualizowane dane odnośnie przeglądów parowozów oraz wykaz wszystkich parowozów znajdujących się w Wolsztynie, z uwzględnieniem parowozów, które przyjechały do nas z Choszczna.
Parowóz Ol49-69 ma wrócić w tym tygodniu z Gniezna po przeglądzie.
Zdjęcie tygodnia: Parowóz Ol49-69 z ostatnim pociagiem parowym do Wschowy, 26.05.2000, godzina 12:23, Adamowo.

14.07.2001
Do Wolsztyna przyjechały dziś z Choszczna Ok1-332 oraz SM41-126.

13.07.2001
Godzina 8:30
Na manewrach jest Ol49-7, natomista parowóz Ty45-379 pojechał wcześnie rano luzem do Zbąszynka po wagony towarowe.  Pt47-65 pojedzie po raz kolejny do Leszna. Znów naprawa osi. Tym razem naprawiana będzie pierwsza oś napędna. Oś zostanie wymontowana na zapadni w Lesznie i przewieziona do ZNTK Poznań.
Jutro wyjazd Ol49-7 z pociagiem specjalnym "Blues Express". Wyjazd z Wolsztyna luzem o 10:45, Poznań 12:01, tu dobór wody i wyjazd o 13:00 do Piły 14:40. Z Piły Gł. odjazd o 16:50, następnie Krajenka 17:31/18:18, Złotów 18:27/19:02 (krzyżowanie z poc. 57503), Zakrzewo 19:12/19:22, Lipka Krajeńska 19:34 (krzyżowanie z poc. 57743), odjazd 20:49, tendrem na przód, Zakrzewo 21:00. Parowóz oczekuje w Zakrzewie do godziny 2.45. Przyjazd do Poznania 6:22. Wyjazd z Poznania 7:40, przyjazd do Wolsztyna 9:31.

11.07.2001
SM40-10 oraz Ty51-183 ze Szczecina  przyjechały wczoraj po południu do Wolsztyna. Niestety, w porównaniu do innych parowozów z Choszczna, Ty51 jest w złym stanie.
Ol49-7 ma już wymalowane koła na biało czerwono. W sobotę 14. lipca parowóz ten poprowadzi pociąg specjalny "Blues Express" na trasie Piła Gł. - Lipka Krajeńska.
W dziale [HISTORIA] zamieściłem wykazy parowozów z lat 1965 oraz 1989/90. Jeszcze w tym tygodniu zamieszczę dokładne wykazy wszystkich parowozów serii Ty2/Ty42, Tr203, Ok1 oraz Ol49, które stacjonowały w Wolsztynie.

10.07.2001
Pod parą jest Ty45-379. Dokładnie o 8:30 odjechał z trzema wagonami do Włoszakowic.
Z szopy wyciągnięto "siódemkę". Będzie malowana.

09.07.2001
Następne eksponaty z Choszczna są już w Wolsztynie. Są to: parowóz bezpaleniskowy TKb-64, lokomotywa SM03-102 oraz jeden wagon.
Ciekawą historię ma parowóz Ty2-1398, który trafił do nas również z Choszczna. Okazało się, że jego właściwy numer to 1298 a nie 1398. Dlaczego tak się stało trudno powiedeć, ale owej zamiany dokonano po naprawie parowozu w Gnieźnie i odesłaniu go do skansenu w Choszcznie. Na domiar tego parowóz ten stacjonował już w Wolsztynie! Był tu od 10.09.1987 (z Jaworzyny Śląskiej) do 5.09.1990 (przekazany do Gniezna).

PAROWOZY Z CHOSZCZNA
KLIKNIJ KLIKNIJ
KLIKNIJ KLIKNIJ
Niedziela, 8 lipca 2001, godzina 11

06.07.2001
Dziś o 18:20 wróciła do Wolsztyna "siódemka", Ol49-7. Od 24. kwietnia tego roku była ona w Gnieźnie, gdzie naprawiono jej ramę.

05.07.2001
Dziś do Wolsztyna trafiły dwa kolejne parowozy z Choszczna: Ty43-92 oraz Ty2-1398
Pod parą jest znów Ty45-379.
Piękna słoneczna pogoda!

02.07.2001
Niestety z pociągiem specjalnym do Poznania pojechał w niedzielę parowóz Ol49-59. Oka jedynka doznała awarii podczas rozpalania.
Pewne kłopoty są też z Ty45-379. Musi zostać wymieniona sprężarka. Manewry wykonuje więc Ol49-59. Zostanie ona jeszcze pod parą do jutra, ale już dziś rozpalono także parowóz Ty3-2, który ma przejąć manewry.


Czerwiec 2001
30.06.2001
Dziś rano około godziny 8 przyjechały do Wolsztyna dwa parowozy z Choszczna, Pt47-106 oraz Ol49-60. Niestety są one niesprawne choć wizualnie wyglądają bardzo dobrze. Parowozy zostały postawione na tor boczny za nastawnią obok starych, odstwionych już parowozów. Do Wolsztyna ma trafić podobno aż 9 nieczynnych parowozów oraz inne eksponaty ze skansenu w Choszcznie.
Dziś zostanie rozpalona oka jedynka. Jutro kurs specjalny do i z Poznania.
Ty45-379 z ostatnim planowym pociagiem towarowym do Konotopu
.
KLIKNIJ
NA STACJI W KONOTOPIE
KLIKNIJ
NA STACJI W KOLSKU
.
.
KLIKNIJ
PRZED PRZEJAZDEM KOL. W ŚWIĘTNIE
KLIKNIJ
WJAZD DO WOLSZTYNA

29.06.2001
Ty45-379 musiał dziś rano "oddać" manewry "oelce" 59. Powód: panewka. Udało się ją jednak naprawić, tak, iż w samo południe parowóz Ty45-379 wyruszył w historyczny kurs do Konotopu. Dziś po raz ostatni odjechał do Konotopu planowy pociąg towarowy. Zdjęcia z Konotopu i trasy do Wolsztyna w przyszłym tygodniu!
Wcześnie rano wyjechały do Gniezna Ol49-23 i TKi3-87. Tak więc w obecnej chwili w Wolsztynie jest tylko jedna oelka, Ol49-59. W Gnieźnie są natomiast Ol49-7, -23, -69 oraz Ol49-85 i -99 z Choszczna, które też trafią do Wolsztyna. Niestety jako pomnik.

28.06.2001
Wiadomość 2, godzina 19:30
Rozpalono parowóz Pm36-2, który od jutra zastąpi Ol49-23. Pierwszy kurs rano o 5:17 do Poznania.
Ol49-23 i TKi3-87 wyjeżdżają z Wolsztyna do Poznania i dalej do Gniezna jutro o godzinie 6:27 rano.
Wiadomość 1, godzina 9:00
Mimo, iż do Kargowej nie ma już planowych połączeń towarowych trafił się wczoraj dla Ty3-2 (pechowy) kurs z jednym wagonem. Niestety podczas jazdy na odcinku między Żodyniem a Kopanicą doszło do pożaru wzdłuż torowiska. Po powrocie do Wolsztyna Ty3-2 został odstawiony do szopy. Na szczęście był już naprawiony prowóz Ty45-379, który prowadzi dziś manewry i przyprowadzi rozładowany wagon towarowy z Kargowej.
Jutro jadą do Gniezna na przegląd TKi-87 oraz Ol49-23!!!

26.06.2001
Prawdopodobnie dziś wieczorem zostanie rozpalony parowóz Ty3-2, który będzie wykonywał manewry i prowadził pociągi towarowe. Niestety od 1. lipca do końca wakacji zawieszone zostaną kursy parowe prowadzone przez parowozy. Pociągi te będą obsługiwane przez lokomotywy spalinowe. Przez okres wakacji będzie więc pracował tylko jeden parowóz dziennie i to w ruchu towarowym.

22.06.2001
Niestety nie udało się wymontować podstawy dyszy z parowozu Ty45 w Ostrowie, która miała być przeznaczona dla Ty45-379. Pękła podczas wykręcania. Tym samym nasz Ty45 stoi nadal w szopie a manewry wykonuje SM42.
Trwają też cały czas prace przy Ty3-2, które powinny być zakończone w poniedziałek.Wyglada więc na to, iż pociągi towarowe z parowozem będą jeździć dopiero od wtorku.

20.06.2001
Parowóz Ty45-379 jest nadal naprawiany a manewry do końca tygodnia będzie wykonywać SM42. Okazało się, iż do naprawy parowozu Ty45 będą potrzebne części zamienny z innego parowozu tej serii. Trafią one do Wolsztyna z Ostrowa. Niestety Ty3-2 też nie jest gotowy (panewki), dlatego w tym tygodniu nie ma szans na to, aby pociągi towarowe jeździły z parowozami.

18.06.2001
Wiadomość 2, godzina 19:22
Parowóz Ty45-379 dojechał tylko do Stęszewa. Nie dał rady doprowadzić pociąg osobowy do samego Poznania. Wrócił lokiem do Wolsztyna i będzie wygaszony na conajmniej  jeden dzień. Jutro znów na manewrach diesel!
UWAGA: Z powodu dużej liczby nadgodzin jakie wypracowali maszyniści w piątek, sobotę i niedzielę kursy parowe do Poznania przejmą lokomotywy spalinowe! Tak więc w piątek pod parą będzie jeden parowóz osobowy i jeden towarowy. W sobotę tylko manewry, natomisat w niedzielę nie będzie w ruchu palnowym żadnego parowozu.

Wiadomość 1, godzina 10:42
Podczas planowego kursu pierwszego dziś pociągu osobowego z Poznania do Wolsztyna zdefektowała lokomotywa spalinowa SU45-247. Do Rostarzewa wyjachał parowóz Ty45-379, który o 8:35 przyprowadził cały skład do Wolsztyna. Zaraz potem wyjechał z Wolsztyna pociąg osobowy do Poznania (odjazd planowy 8:14). Prowadził go nasz parowóz Ty45-379.
Manewry przejmie dziś lokomotywa spalinowa z Leszna.
W szopie była pod parą jeszcze Ol49-59, ale nie była gotowa do jazdy i dlatego wysłano do Rostarzewa parowóz Ty45. Ol49-59 pojedzie natomiast planowo do Poznania, a Ol49-23 ze Zbąszynka do Leszna.

15.06.2001

Widok na szopę
Widok na szopę
Piątek, 15 czerwca, godzina 22:10

Pod parą są Ol49-23, -59, wygaszana  Ty3-2 oraz Ty45-379.
Jak na razie wszystko wskazuje na to, że o 12:58 pociąg zdawczy do Zbąszynka będzie jeździł tylko z jednym parowozem, a na pociąg osobowy 33234 będzie  podstawiany parowóz wyjeżdżający z Wolsztyna "luzem" - lok. Po pierwszym tygodniu nowego rozkładu jazdy ani razu nie doszło do planowanego wyjazdu dwóch parowozów. Szkoda!

13.06.2001
Godzina 21:51
Wygaszono parowóz Pm36-2. Od jutra w jego miejsce wejdzie oelka 59.

11.06.2001
Godzina 12:58
Pod parą są Ol49-23, Pm36-2 oraz  Ty3-2.

Godzina 12:58 - pociąg zdawczy do Zbąszynka
Mimo, iż według nowego rozkładu jazdy o 12:58 do Zbąszynka powinny odjechać dwa parowozy, to dziś tylko parowóz Ty3-2 odjechał z pociagiem zdawczym składającym się z 13 wagonów. Razem z nim miała też jechać "peemka", która ma  następnie kurs z  pociagiem 33234 relacji Zbąszynek - Leszno. Pm36-2 pojedzie do Zbąszynka "luzem."
NOWY ROZKŁAD - rozklad.doc
08.06.2001
Godzina 21:50
Podczas jazdy ze Zbąszynka do Wolsztyna zdefektowała oelka 59. Od Wolsztyna do Leszna pociąg prowadziła lokomotywa spalinowa. Mimo iż Ol49-59 jest już naprawiona rozpalono szybko oelkę 23, która pojedzie jutro o 11:09 do Poznania.
Pod parą jest jeszcze Ty3-2 - stoi w szopie, oraz Pm36-2 stoi na punkcie przed obrotnicą.
UWAGA! Pocišgi towarowe do Konotopu będš jeździły jeszcze do końca czerwca!

06.06.2001
Pod parą są Ol49-59, Pm36-2, Ty3-2 (w szopie) oraz Pt47-65 na manewrach.
Nowy rozkład jazdy już jest! Pociągi osobowe z parowozami z Wolsztyna będą nadal jeździły na liniach do Poznania, Zbąszynka i Leszna. W ruchu towarowym natomiast zaszły pewne zmiany, niestety na niekorzyść.
Odpadły kursy do Kargowej i Konotopu.

NOWY ROZKŁAD
03.06.2001
Niedziela. Od jutra pod parą będą Ol49-59, Pm36-2 oraz Ty3-2.
 
Maj 2001
30.05.2001
Wiadomość 2, godzina 21:45
Nowy rekord prędkości parowozu Pm36-2 ustanowiony!
W drodze powrotnej z Wrześni do Poznania "Piękna Helena" osiągnęła prędkość 125 km/h. Pobiła tym samym swój poprzedni rekord wynoszący 118km/h. Obecnie parowóz jest już w Wolsztynie i stoi na kanale oczystkowym.
Wiadomość 1, godzina 10:00
W dzisiejszej "Gazecie Lubuskiej" naczelnik parowozowni zapewnia, iż parowozy będą kursować również w nowym rozkładzie jazdy! Szczegóły niebawem.
Parowóz Pm36-2 stoi na kanale oczystkowym i jest gotowy do planowego wyjazdu do Poznania o 11:09. Następnie o 14:30 pojedzie z pociągiem specjalnym do Wrześni.
Parowóz Ol49-23 "dostał miesiąc życia"! Przedłużono mu termin kotła do 30 czerwca 2001.Pojechał on  dziś rano do Poznania a o 14:40 pojedzie jeszcze do Zbąszynka i Leszna.
Pod parą jest jeszcze "trójka". O godz. 8:20 pojechała z 6 wagonami do Konotopu. Dziś jeszcze kurs do Rakoniewic i Zbąszynka.

29.05.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-23,  Pm36-2 oraz Ty3-2.

JPG 110kB
JPG 95kB
JPG 91kB
Parowóz Ok1-359 (38 2155) po powrocie z Warszawy.
Niedziela, 27 maja, godzina 12:10
27.05.2001
Niedziela. Około godziny 10 wróciła do Wolsztyna "oka jedynka". Ma ściągnięte korbowody, a na prawej stronie odkręcono jej tabliczki z orłem i  numerem.Namalowano natomiast niemieckiego orła ze swastyką i jej stary przedwojenny numer z kolei niemieckich czyli 38 2155. Jest to dokładnie ten sam numer jaki parowóz miał do roku 1945. Dla potrzeb filmu zamalowano również na czarno czerwone obręcze kół. Zdjęcia jeszcze w tym tygodniu.
Od jutra pod parą  będą Ol49-23,  Pm36-2 oraz Ty3-2. .

25.05.2001
Pod parą są dziś Ol49-23 i Pm36-2.
Uwaga: W środę 30 maja Dyrekcja Przewozów Pasażerskich PKP, Zakład w Poznaniu we współpracy z towarzystwem "Wolsztyn-Experience" organizują przejazd pociągu specjalnego z parowozem Pm36-2 na trasie Poznań Główny - Września - Poznań Główny. Wyjazd z Poznania o godzinie 14:30. Pociąg będzie zatrzymywał się na stacjach pośrednich. W drodze powrotnej na magistrali E-20 pomiędzy stacjami Podstolice i Swarzędz przewiduje się próbę pobicia maksymalnej prędkości parowozu. Powrót do Poznania o 17:02. Bilety wraz z rezerwacją będzie można kupić w kasie biletowej nr 14 na stacji Poznań Główny. Zapraszamy!

23.05.2001
Godzina 21:37
Pod parą są Ol49-23, Ol49-59, Ty3-2. Rozpalono dziś wieczorem także Ok1-359 i Pm36-2.
Wygaszona zostanie oelka 59 a w jej miejsce wejdzie od jutra Pm36-2. Pojedzie ona jutro o 14:40 do Zbąszynka i Leszna.
Natomiast parowóz Ok1-359 wyjedzie jutro ok. godziny 18 do Warszawy!!! W dniach 26 i 27 maja będzie filmowany na dworcu głównym w Warszawie. Film "Pianista" Polańskiego!!! Powrót do Wolsztyna w nocy z 27 na 28 maja.

19.05.2001
Petucha jest już w Wolsztynie. Wróciła z Leszna, gdzie naprawiano jej tylną oś toczną. Stoi ona teraz za składem węgla przy noclegowni.
Od poniedziałkuy w ruchu towarowym będzie Ty3-2.

18.05.2001
Pod parą są nadal Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty45-379. W parowozie Ty45 wytopiła się jednak panewka i stoi on teraz w szopie. Ruch towarowy prowadzi za niego oelka. Panewka mam być zrobiona jeszcze dziś w południe, tak aby Ty45-379 mógł pojechać do Zbąszynka.
Przypominam, iż parowóz Ol49-23 ma ważny przegląd tylko do 29. maja 2001.

14.05.2001
Pod parą są nadal Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty45-379.
O godzinie 10:42 odjechał pociąg towarowy do Konotopu z parowozem Ty45-379 (tender z przodu) oraz 7 wagonami.
W tym samym czasie przed obrotnicą czekała już oelka 59, która o 11:09 pojedzie do Poznania.
Zapraszamy do obejrzenia nowych filmów z parowozowni. Udostępnił nam je Marcin Multan.Serdecznie dziękujemy!

FILMY
11.05.2001
Pod parą są Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty45-379. Jednak do Zbąszynka o 14:40 pojechała lokomotywa spalinowa.
Ol49-23 zawiozła natomiast do Leszna parowóz Pt47-65 (przy zdjętych  korbowodach). Petucha pójdzie w Lesznie na zapadnię, gdzie będzie naprawiana jej tylna oś toczna.

10.05.2001
Godzina 21:39
Od jutra będą pod parą Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty45-379.

09.05.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-59 (Poznan, Zbąszynek i Leszno), Pm36-2 (Poznan), Ty3-2 (będzie wygaszona) oraz Ty45-379.
Jest ciepło, piękna słoneczna pogoda.

07.05.2001
Wiadomość 2, godz. 22:34
Jutro, czyli we wtorek będą pod parą Ol49-59, Pm36-2 oraz Ty3-2.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć, które wykonałem w zeszłym tygodniu. Przygotowania do parady oraz po paradzie parowozów.

ZDJĘCIA
Wiadomość 1, godz. 9:34
Pod parą są w ruchu pasażerskim Ol49-23 i Pm36-2.
Niestety pojawiły się problemy z parowozem Ty45-379, który został odstawiony do szopy. Manewry na stacji wykonuje obecnie Pm36-2 a pociągi towarowe przejmie dziś lokomotywa spalionowa.

05.05.2001
Wiadomość 2, godz. 16:15
Po paradzie. Parowozy wjeżdżają właśnie do szopy.
Jak było? Deszczowo! Pociąg specjalny do Włoszakowic był prowadzony przez dwa parowozy: Ol49-23 i Ok1-359. Obawiano się, iż "oka jedynka" nie da rady sama uciągnąć pociąg zwłaszcza w miejscach, gdzie występują wzniesienia, np w Boszkowie. Pod drodze w Nowej Wsi pociąg specajlny z Wolsztyna spotkał się z pociągiem z Niemiec prowadzonym przez parowóz 03 2204.
Parada rozpoczęła się dokładnie o 14:55. W tej samej chwili zaczął padać deszcz! Parowozy prezentowały się parami, pojedynczo oraz wszystkie osiem na raz. W piewrszej parze zaprezentowały się Ok1-359 oraz TKi3-87, nastepnie Ty45-379 z Ty3-2, Pt47-65 z Ol49-23 oraz Pm36-2 z parowezem 03 2204.
Nastąpiła zmiana odnośnie pociągu specjalnego do Poznania o 17:18. Będzie on prowadzony przez Ol49-23.

Wiadomość 1, godz. 10:05
Ok1 wyjechała właśnie z szopy i jest przygotowywana do wyjazdu do Włoszakowic.
Zrobiło się zimno! Tylko 12 C. W nocy była burza i padał deszcz. Do tego pełne zachmurzenie!
04.05.2001
Wiadomość 2, godz. 23:05
Pod parą przygotowane do parady są (w szopie) TKi3-87, Ok1-359, Ty3-2, Ol49-59, Ol49-23, Ty45-379 oraz Pt47-65 na "punkcie" przed obrotnicą oraz Pm36-2 na kanale oczystkowym. Nastąpiła zmiana odnośnie peemki. Pojedzie ona jutro rano z planowym pociągiem  4443 do Poznania (tender z przodu) i wróci z pospiesznym pociągiem specjalnym na paradę.
Pogoda: grzmi i lekko kropi.
Wiadomość 1, godz. 10:36
Dziś pod parą są w ruchu planowym jedna oelka, Pm36-2 oraz Ty3-2.
W sobotę rano pojedzie "luzem" do Poznania parowóz Pm36-2, który przyprowadzi pociąg specjalny. Następnie o godzinie 12:25 wyjedzie z Wolsztyna do Włoszakowiec pociąg z wagonami retro prowadzony przez parowóz Ok1-359. Po drodze pociąg zatrzyma się na stacji Nowa Wieś Moch 12:41 - 12:43. Tu spotka się z pociągiem spacjalnym z Niemiec, który przyjedzie do Wolsztyna przez Leszno (11:41). Powrót do Wolsztyna pociagu specjalnego z parowozem Ok1-359 o godzinie 14:08. Następnie parada od 14:30 do 16:00. Zaprezentuje się w niej 7 naszych parowozów, w tym Ty45-379,  oraz parowóz 03 2204 z Cottbus. Wyjazd pociagu specjalnego do Poznania o godzinie 17:18. Peemka wraca wieczorem luzem do Wolsztyna. Pociąg z Niemiec wyjeżdża o 18:20 i jedzie przez Zbąszynek.
02.05.2001
Wiadomość 2, godz. 21:54
Pm36-2 wróciła z Leszna obrócona, tzn. z tendrem na przodzie. Pojedzie ona jutro o 11:09 do Poznania (kominem z przodu). Jutro będzie pod parą jeszcze oelka 23.
Wiadomość 1, godz. 9:21
Pod parą są dzisiaj:
Ol49-23 Poznań, Ol49-59 do Poznania o 11:09,
Pm36-2, godz. 14:40 Zbąszynek (kominem z przodu), Zbąszynek - Leszno (tender z przodu), Leszno - Wolsztyn (kominem z przodu) oraz w ruchu towarowym Ty3-2.


Kwiecień 2001
30.04.2001
Pod parą w ruchu planowym są Ol49-59 (Zbąszynek i Leszno) oraz Ty3-2.
Z pociągami specjalnymi dla turystów z Niemiec jeżdżą dziś także Ol49-23, Ty45-369 oraz Ok1-359.
Jutro przyjedzie do Wolsztyna pociąg specjalny z Niemiec z parowozem serii 52 (Ty2). Przyjazd do Wolsztyna około 12:15. Pociąg pojedzie przez Sulechów i Kargowę.

27.04.2001
Pm36-2 jest już w Wolsztynie!

26.04.2001
Meldunek 2, godzina 20:40
Rozpalono parowóz Pt47-65. Jutro wraca do Wolsztyna "Piękna Helena" - Pm36-2.
W niedzielę 6. maja parowóz TKi3-87 pojedzie z pociągiem specjalnym do Grodziska Wlkp. Następnie dalej do Opalenicy, z powrotem do Grodziska Wlkp, Kościana i ponownie przez Grodzisk Wlkp do Wolsztyna.
Dokładnych  informacji udziela  Michael Kremmer (tel./fax 0049 / 37348 / 22888); michael@michael-kremmer.de
lub Roman Witkowski (tel. 0049 / 40 / 7962547);
Meldunek 1,
Pod parą są Ol49-59 (Zbąszynek i Leszno) oraz Ty45-379.

25.04.2001
Przystąpiono do prac naprawczych wieży ciśnień zasilającej parowozownie i żurawie wodne na terenie stacji w Wolsztynie.

24.04.2001
Dokładnie o 8 rano lokomotywa spalinowa SM42 zawiozła nasze okelki 7 i 69 do Leszna. Z Leszna elektrowozem pojadą dalej do Gniezna.

Na stacji w Wolsztynie, godzina 8:01
W związku z przygotowaniami do parady od jutro kursy do Poznania będą obsługiwane przez diesle. Pozostana kursy do Zbąszynka i Leszna.

23.04.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-59, Pt47-65 oraz Ty45-379.
Jutro pojadą do Gniezna prowadzonę przez lokomotywę spalinową oelki 69 i 7. W parowozie Ol49-69 minął termin przeglądu kotła, natomiast siódemka ma uszkodzoną ramę. Znajdująca się obecnie w Gnieźnie "Piękna Helena" będzie miała odbiór techniczny w czwartek i powinna przyjechać do Wolsztyna na paradę.
Zmianie uległ numer telefonu do dyspozytora. Nowy numer to 068 80 18 221.

22.04.2001
Niedziela. Pod parą są dzisiaj Ol49-59 oraz Pt47-65, która o 11:09 pojechała do Poznania.

Około godziny 11, peron na stacji w Wolsztynie.
Pt47-65 z pociągiem osobowym do Poznania

20.04.2001
Przedłużono termin przeglądu parowozów Ok1-359 oraz Pt47-65 do 16 października 2001 roku. Oba parowozy będą następnie wysłane na przegląd do Gniezna. Obecnie stoją w szopie pod parą. Petucha jest już malowana na paradę.
Jak można przeczytać w programie Dni Wolsztyna 2001 w tym roku odbędą się dwie parady! Pierwsza z nich już 29. kwietnia 2001 roku będzie organizowana dla turystów z Niemiec!

19.04.2001
Problemy z Ol49-7 są poważne. Pękła rama! Jak na razie nie wiadomo kiedy i gdzie parowóz będzie naprawiony.
Dziś pod parą są Ol49-23, -59 oraz Ty3-2.

Ol49-59 z pociągiem do Poznania.
Przed przejazdem kolejowym w Adamowie.


Ol49-23 na kanale oczystkowym
Wczoraj wieczorem rozpalono również parowozy Ok1-359 oraz Pt47-65. Dzisiaj zostanie przeprowadzona próba obu maszyn w celu przedłużenia ich terminu kotła.
Pm36-2 jest nadal w Gnieźnie. Termin powrótu niestety przedłuża się. Miejmy nadzieję, iż peemka dojedzie na majowa paradę!

14.04.2001
Zdefektowała siódemka. W jej miejsce rozpalony zostanie parowóz Ol49-59.

11.04.2001
Meldunek 2,
Parowozy Ty2-406, Ty43-123 oraz Ty5-10, które stały na torze przed wiaduktem przestawiono na tor nr 20 na skraju stacji od strony jeziora. Wszystko dlatego, aby ułatwić widoczność w kierunku peronu z nastawni WL. Tor nr 20 będzie teraz zamknięty na klucz. Jest to związane z tym, iż obecnie dyżurny ruchu jest na peronie tylko 8 godzin, tj. od 7 do 15, a jego obowiązki po godzinie 15 przejmie nastawnia dysponująca WL.
Siódemka jest już naprawiona. Jutro pod para będą Ol49-7, -23 i Ty3-2.

! Plan majowych imprez w Wolsztynie !

Meldunek 1,
Problemy z Ol49-7. Najprawdopodobniej do Zbąszynka i Leszna pojedzie diesel.

09.04.2001
Znów są 3 parowozy pod parą:
Ol49-23 do Poznania, Zbąszynka i Leszna,
Ol49-7 do Poznania oraz w ruchu towarowym Ty3-2.

07.04.2001
Naprawiono parowóz Ol49-23! Jest już pod parą i stoi w szopie gotowy do jutrzejszego kursu do Poznania o 11:09!
Pod parą będzie też jutro "siódemka". Pojedzie ona jutro planowo też do Poznania z pociągiem 4441 i następnie z 44234 do Wolsztyna.
Dziś mija termin przeglądu "oka jedynki". Ma on być jednak przedłużony!

05.04.2001
Pod parą są Ol49-7 (Zbąszynek i Leszno), Ty45-379 (Włoszakowice, Zbąszynek i manewry) oraz Ok1-359.
Godzina 8:30: "oka jedynka" stoi na kanale, gdzie sprawdzono jej zawór bezpieczeństwa. Po próbie odstawiono ją do szopy. Będzie wygaszona.
Nadal nie jedziemy do Poznania. Pięciu maszynistów, którzy mieli mieć dziś wolne przyszli do pracy, aby pomóc w naprawie parowozów Ol49-23 i -59. Część z nich pojechała do Kostrzynia, skąd z parowozu Pt47-121 (pomnik) wymontują główną belkę rusztową dla naszej petuchy.

04.04.2001
Meldunek 2, godzina 21:20
Ok1-359 wróciła z Międzyrzecza o 19:40. W ostatnim dniu zastąpiła tam Ty3-2, która z powodu kłopotów ze sworzniem musiała wrócić do Wolsztyna.
Niestety ani oelka 23 ani 59 nie są jeszcze naprawione, tak więc jutro Poznań nadal pod znakiem diesla.
Meldunek 1, godzina 11:31
Bez zmian.
Pod parą są nadal tylko Ol49-7 Zbąszynek i Leszno oraz
Ty45-379. Naprawiana jest oelka 23, która powinna od jutra być pod parą i wznowić parowe kursy do Poznania.

02.04.2001
Pod parą są tylko Ol49-7 Zbąszynek i Leszno oraz
Ty45-379 - Rakoniewice, Konotop i Zbąszynek.
Przed parowozownią stoją dwa stare wagony pasażerskie (oznaczenie Ua), które trafiły do nas ze skansenu w Choszcznie.
Pojadą one z Ty3-2 do Międzyrzecza.
Piękna słoneczna pogoda, ciepło!

01.04.2001
Do 4. kwietnia pociągi do Poznania będą prowadzone tylko przez lokomotywy spalinowe!
Pod parą będą jutro Ol49-7 i Ty45-357.


Marzec 2001
30.03.2001
Meldunek 2, godzina 19:42
Złe wieści. Zdefektowała oelka 23 wracając z Poznania z pociągiem 44234. Opóźnienie 20 minut. Parowóz odstawiono do szopy. Odwołano dlatego kurs do Zbąszynka i Leszna.
Na manewrach na stacji w Wolsztynie pojawiły się też problemy z Ty45-379. Nieszczelna dławnica przepustnicy! Parowóz odstawiono do szopy. Będzie on remontowany jutro już od 6 rano.
Meldunek 1, godzina 10:15
Pod parą są dzisiaj Ol49-23 (Poznań, Zbąszynek i Leszno), Ol49-7 stoi na punkcie przed obrotnicą (wyjazd do Poznania o 11:09), Ty45-357 właśnie wróciła z Konotopu oraz Ok1-359, która jutro pojedzie do Międzyrzecza razem z Ty3-2.
Ok1-359 stoi na torze za kanałem oczystkowym,  jest właśnie czyszczona i smarowana oliwą.
Zrobiło się ciepło, ok +7C.

29.03.2001
Godzina 23:20
Pod parą w szopie jest już Ok1-359.

28.03.2001
Piękna słoneczna pogoda! Ale mroźno. W nocy było -7C!
Pod parą są Ol49-23 Poznań, Zbąszynek 14:40 i Leszno,
Ol49-7 Poznań o 11:09 oraz
Ty45-379 Tuchorza, Konotop i Zbąszynek.

27.03.2001
Ol49-59 musi być odstawiona do szopy! Nawalił prawy suwak. Jutro zamiast niej pojedzie siódemka.

26.03.2001
Powrót zimy! W nocy spadło ok 5 cm śniegu!
Pod parą są Ol49-23, -59 oraz Ty45-379. Trójka jest na myciu i będzie przygotowywana na weekend do jazdy do Międzyrzecza.
Nowe zdjęcia nocne z parowozowni z piątku 23. marca.

23.03.2001
Wiadomość 3, godzina 22:0
Cała szopa zajęta, na stanowiku pierwszym Pt47-65, dalej Ok1-359 pod parą, Ol49-23 pod parą, TKi3-87 pod parą, Ty3-2 pod parą, Ol49-7, Ol49-59 pod parą oraz Ty45-379.
Wiadomość 2, godzina 19:00
Pojawiły się problemy z zaworem bezpieczeństwa w parowozie TKi3-87. Już w południe wygaszono go, aby móc naprawić zawór. O godzinie 16:50 parowóz stał już w szopie ponownie rozpalony.
Podczas jazdy do Poznania - 44237 - nawaliła turbina w parowozie Ol49-23. Aby nie wracać o ciemku oelka wróciła już z pociągiem o 16:59.
Wiadomość 1
W nocy spadł znów śnieg, ale już topnieje i do południa pewnie całkowicie zniknie. Termometr w parowozowni pokazywał o 8:30 +1C.
W ruchu planowym bez zmian Ol49-23, -59 i Ty3-2.
Pod parą są też Ok1-359 oraz TKi3-87.
Godzina 8:37:   Ty3-2 jedzie z jednym wagonem do Rakoniewic. Tender z przodu. Na kanale stoi Ok1-359.
Godzina 9:05:   Na kanał wjeżdża TKi3-87.
Godzina 9:30:   Powrót Ty3-2 z Rakoniewic
Godzina 10:07: Wyjazd z 3 wagonami do Konotopu. Tender z przodu.
Przed parowozownią na torze do młyna stoją 4 Bi wagony, które przyjechały po przeglądzie z Leszna. Reszta wagonów przyjedzie w przyszłym tygodniu. Co to za przegląd jeżeli przedłużono termin tylko do 24. maja 2001?!?

22.03.2001
Obsada parowozów bez zmian: Ol49-23 (Poznań, Zbąszynek i Leszno), Ol49-59 (Poznań) oraz Ty3-2.
Godzina 19:50
Na punkcie przed obrotnicą stoi oelka 59. W szopie pod parą stoją na stanowisku siódmym  Ty3-2 oraz na stanowisku czwartym TKi3-87. Bramy do szopy zamknięte poza stanowiskiem pierwszym gdzie stoi petucha.

20.03.2001
Pod parą są nadal Ol49-23 (Poznań, Zbąszynek i Leszno), Ol49-59 (Poznań) oraz Ty3-2.
Przełożono już oś z parowozu Ol49-69 do siódemki. Oelkę 69 wyciągnięto dziś liną z szopy na obrotnicę, a stamtąd już przy pomocy parowozu Ol49-59 przestawiono ją na tor za składem węgla. 69-tka będzie teraz przygotowywana do wyjazdu na remont do Gniezna.
Dziś w nocy pruszył lekko śnieg. Rano było biało, wietrznie i bardzo zimno.

16.03.2001
Pod parą są nadal Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty3-2.
Parowóz Ol49-69 wyciągnięto z szopy ze stanowiska 3. Zostanie przestawiony na zapadnię, gdzie zostanie wymontowana jego oś toczna spod kabiny maszynisty. Oś ta zostanie założona w parowozie Ol49-7.
UWAGA! 24 i 25 marca pod parą będą Ok1-359 oraz TKi3-87. Poprowadzą one pociągi specjalne do Rakoniewic, Kargowy i Konotopu. Szczegóły via email
Wczoraj wieczorej wykonałem parę zdjęć nocnych w parowozowni. Kliknij na zdjęciu!

NOCNE ZDJĘCIA Z 15 MARCA 2001

15.03.2001
Pod parą są Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty3-2.

14.03.2001
Wiadomość 2, godzina 21:20
Rozpalono parowóz Ol49-59. Zastąpi on od jutra petuchę.
Wiadomość 1
Pod parą są Ol49-23 , Pt47-65 i Ty3-2.

12.03.2001
Wiadomość 2
Odwołano kurs petuchy do Zbąszynka o 14:40. Wytopiła się panewka. Do Zbąszynka pojechała lokomotywa spalinowa, a petucha o 15:35 z wagonami retro do Leszna. Niestety z tendrem na przodzie.
Wiadomość 1
Godzina 10:45 na stacji manewruje trójka z wagonami retro, które pojadą dziś około godziny 16 do Leszna na przegląd. 10:54 na stację wjeżdża Pt47-65 z pociągiem z Poznania, a spod parowozowni na podmianę podjeżdża oelka 23. Trzy parowozy koło siebie!
Pt47 pojedzie dzis jeszcze do Zbąszynka i Leszna, a Ty3-2 ze zdawczym też do Zbąszynka.
Pogoda jak w kwietniu. Raz pada deszcz, zaraz świeci słońce!

09.03.2001
Wiadomość 3 z godziny 21:22
Ty3-2 i Pt47-65 stoją na kanale oczystkowym. W szopie pod parą jest też Ol49-23. Pojedzie ona jutro do Poznania.
Wiadomość 2 z godziny 12
AWARIA parowozu  Ol49-59 na trasie z Poznania!
Pod Granowem na trasie z Poznania do Wolsztyna doszło do awarii komina w parowozie Ol49-59. Urwała się dolna część komina znajdująca się w dymnicy. Cała para cofała się do paleniska i na stanowisko maszynisty. Awaria uniemożliwiła  dalszą jazdę parowozu prowadzącego pociąg 44234. Z Wolsztyna wyjachała natychmiast petucha, która przyprowadziła cały skład. Opóźnienie ponad 60 minut. Oelka 59 będzie więc wygaszona. Z pociągiem 44237 pojedzie do Poznania petucha. Opóźniony wyjazd ok. 12:30.  Odwołany został dzisiejszy kurs parowy do Zbąszynka i Leszna. Pociągi 33033, 33034 i 33037 będą prowadzone przez lokomotywę spalinową.
Wiadomość 1 z godziny 10:00
Pod parą są Ol49-59 (Poznań, Zbąszynek i Leszno),  Ty3-2 oraz Pt47-65. Petucha pojedzie dziś o 11:09 do Poznania.

08.03.2001
Godzina 22:45
Pod parą są Ol49-59 - stoi na kanale oczystkowym, Ty3-2 oraz Pt47-65, która została rozpalona dziś wiecziorem.

07.03.2001
Pod parą są Ol49-59 i Ty3-2. Pociąg 44234 z Poznania przyjechał dziś z naszą oelką 59 i dislem, który o 11:09 poprowadził pociąg do Poznnia. Oelka 59 pojedzie natomiast lokiem do Poznania między godziną 13 a 14 i wróci planowo z pociągiem 4446. Jutro niestety również nie będzie Zbąszynka i Leszna.
Parowóz Ty3-2 odjechał o 8:30 z 5 wagonami do Konotopu. Dziś kurs jeszcze do Powodowa i Zbąszynka.
Piękna słoneczna pogoda. O 8 rano było -5C.

06.03.2001
TKi3-87 ma przedłużony termin tylko do 1 czerwca 2001. Podczas próby przeprowadzonej na miejscu w Wolsztynie pojawiły się problemy z zaworem bezpieczeństwa.
Dziś niestety same złe wieści. Podczas kursu do Włoszakowic "zdefektował" parowóz Ty45-379. Został odstawiony do szopy, a zdawczy ze Zbąszynka przyprowadziła lokomotywa spalinowa. W miejsce Ty45-379 zostanie rozpalony parowóz Ty3-2. Awarii uległa też oelka 23. Jutro pod para będą więc tylko Ol49-59 i Ty3-2.

04.03.2001
Od jutra pod parą będą Ty45-379, Ol49-59 oraz Ol49-23, która zastąpi siódemkę.
O godzinie 19 rozpalono dziś parowóz TKi3-87. Jutro próbą!


Luty 2001
28.02.2001
Od jutra nasze parowozy będą znów kursować do Poznania. Na trasie Zbąszynek - Leszno parowozy będą jeździć tylko od poniedziałku do piątku.

27.02.2001
Pod parą są Ol49-7,  Ol49-59 oraz Ty45-379.
Dzisiaj rozpalony zostanie parowóz Ok1-359. W czwartek będzie na manewrach i poprowadzi pociągi towarowe!!! (Sponsor MK z Luxemburgu).
W poniedziałek zostanie rozpalony również parowóz TKi3-87. Do Wolsztyna przyjedzie inspektor i przeprowadzi przegląd kotła!

25.02.2001
Dziś pod parą są Ol49-7 i Ol49-59. Petucha został wczoraj wygaszona i stoi w szopie na stanowisku pierwszym.
Ruszta w Ty45-379  są już naprawione i parowóz będzie ponownie rozpalony.
Jest zimno -5C. Przed petuchą i koło żurawia wodnego stoją koksowniki z węglem.
Od czwartku jeździmy znów do Poznania!

23.02.2001
Godzina 20:30
Petucha stoi w szopie na stanowisku pierwszym i jest gotowa do podmiany siódemki o 21:40. Jutro o 14:40 do akcji wejdzie ponownie Ol49-59, w której zaspawano cieknące zespórki. Wygaszona zostanie natomist Pt47-65.
W sobotę, po  południu, zostanie też wygaszony na kótko parowóz Ty45-379. W poniedziałek będzie już pod parą. Wyhaczyły się ruszta!
W nocy temperatura ma spaść do - 10 C.

22.02.2001
Pogoda jak w kwietniu. Raz pada śnieg, raz grad, a zaraz potem  świeci słońce.
Spawacze z Gniezna nie przyjechali. Mają być jutro, czyli w piątek.
Pod parą są dzisiaj Pt47-65, Ol49-7 oraz Ty45-379.

21.02.2001
Dziś pod parą są Ol49-7, Pt47-65 oraz Ty45-379. Siódemka wyjechała wczoraj wieczorem do Zbąszynka i jest cały czas pod parą. Nie było dziś podmiany parowozu o 14:40. Dopiero wieczorem o 21:44 do Zbąszynka pojedzie Pt47-65. Kolejna podmiana  na Ol49-7 jutro o 14:40. Ol49-59 stoi natomiast w szopie i czeka na jutrzejszą naprawę zespórek.
W ruchu towarowym nadal jeździ Ty45-379. Zdawczy ze Zbąszynka przyjechał dzis dopiero o godzinie 17:00.

20.02.2001
Godzina 22:25
Rozpalono parowóz Pt47-65, który zastąpi oelkę 59.

19.02.2001
Meldunek 2, godzina 21:10
Mimo wcześniejszych obaw parowóz Ty45 nie będzie wygaszony! Jest nadal pod parą!
Meldunek 1
Ty45 będzie musiał być wygaszony! Cieknie korek topliwy. Parowóz miał być odstwaiony już dziś rano, ale z uwagi na duże brutto ze Zbąszynka, nie chciano wysyąłć tam żadnej oelki. Tak więc Ty45-379 nie napracował się! Rozpalono go bowiem wczoraj wieczorem! Od jutra znów będzie więc jeździć "trójka". Nie lepiej jest z oelką 59. Mimo, iż  przeszła próbę wodną i ma przedłużony termin rewizji kotła, ciekną w niej zespórki. Najprawdopodobniej w czwartek przyjedzie do Woslztyna ekipa z Gniezna, aby usunąć usterkę.

18.02.2001
Dziś wygaszono "trójkę" a rozpalono Ty45-379. Tak więc od poniedziałku pod parą będą Ty45-379, Ol49- 7 i Ol49-59.

15.02.2001
Meldunek 2, godzina 19:30
"Petucha" została wygaszona. Już dziś do ruchu planowego weszła oelka 59. Przedłużono jej termin kotła o 6 lat!!!
Meldunek 1
Pod parą są dzisiaj Ol49-7, Ol49-59, Pt47-65 oraz Ty3-2.
O godzinie 7:50 ''trójka" odjechała z 4 wagonami do Kargowej. Pojedzie dziś jeszcze do Błotnicy i Zbąszynka.
UWAGA Od 1. marca powraca normalny rozkład jazdy! Parowozy będą znów jeździły do Poznania!!!

14.02.2001
Ol49-59 jest już w Wolsztynie.

13.02.2001
W parowozie Ol49-7 urwała się dmuchawka. Parowóz został wygaszony, a w jego miejsce rozpalono ponownie Ol49-23. Siódemka ma być dziś naprawiona a 23-ka ponownie wygaszona. Pod parą są jeszcze Pt47-65 i Ty3-2.
O godzinie 10:30 "trójka" pojechała z 7 wagonami do Włoszakowic.
Jutro wraca z Gniezna parowóz Ol49-59. Podczas odbioru parowozu drużynie będzie towarzyszyć ekipa telewizyjna z DISCOVERY Chanel! Nagrania do filmu są prowadzone od wczoraj!

11.02.2001
Pod parą są Ol49-7 i Pt47-65. Zapraszam do obejrzenia zdjęć z zeszłego tygodnia. Ty3-2 w pociągiem towarowym w Mochach i Ol49-23 w Wolsztynie. 14 nowych zdjęć! Luty 2001

09.02.2001
Parowóz Ol49-23 zostanie dziś wygaszony, a w jego miejsce zostanie rozpalona "petucha."

08.02.2001
Pod parą są Ol49-7, -23 i Ty3-2. Oznacza to, że pociagi do Leszna i Zbąszynka pojadą zgodnie z rozkładem jazdy.

07.02.2001
Pod parą są Ol49-23 i Ty3-2. Oelka wróciła lokiem z Leszna o 8:30 i jest na manewrach! Około godziny 18 pojedzie ona znów lokiem do Leszna i wróci wieczorem planowo  do Wolsztyna, a następnie pojedzie dalej do Zbąszynka.
Ol49-7 ma być dziś naprawiona i powinna być od jutra w ruchu planowym.

06.02.2001
Ol49-23 wróciła lokiem z Leszna o 8:25. Ol49-7 jest "za ciepła" aby móc przystąpić do jej naprawy. Możliwe, iż pociąg do Zbąszynka o 14:40 pojedzie z lokomotywą spalinową.
19 wagnów i ponad 1300 ton to za dużo dla Ty3-2 na jeden raz. Wagony podzienolo na dwie części. Pierwsza część wyjechała z Ty3-2 o 9:20.

05.02.2001
Meldunek 3, godzina 23:25
Ol49-7 wracając z pociągiem 33037 z Leszna zdefektowała koło Krzycka. Rura parowlotowa. Na pomoc wyjechała natychmiast oelka 23, która przyprowadziła cały skład do Woslztyna. Opóźnienie około 90 minut. Oelka 23 pojechała dalej do Zbąszynka. Siódemka będzie naprawiana rano, aby móc podmienić dwudzistketrójkę o 14:40 w Wolsztynie. Parowóz Ol49-23 też nadaje wymaga naprawy. Rano pojedzie ze Zbąszynka do Leszna (33030) i wróci lokiem na naprawę resora do Wolsztyna. Następnie również lokiem pojedzie do Leszna. Powrót do Wolsztyna z 33033 o 14:29.
Meldunek 2, godzina 19:20
Zdawczy ze Zbąszynka (Ty3-2) przyprowadził skład 19 wagonów z cementem, brutto 1300 ton! Wagony te będą jutro dostarczone do Nowej Wsi.
Po śniegu nie ma prawie śladu!
Meldunek 1, godzina 10:00
Pod parą są Ol49-7, -23 oraz Ty3-2.
Ty45-379 stoi wygaszony w szopie. O godzinie 8:30 był myty i czyszczony.
Oelka 81, która stała przy "tekatce" obok nastawni została przestawiona na tor za składem węgla. Stoi tam teraz razem  z Ty48-148.
Mamy śnieg, jest biało, ale pada marznąca mżawka. Temperetura ok. -1C, pełne zachmurzenie.

02.02.2001
Ol49-59 nie wytrzymała próby wodnej pod ciśnieniem 21 atm. Kolejna próba w przyszłym tygogniu.
Pod parą są Ol49-23, Pt47-65 oraz Ty45-379.
W sobotę zostaną wygaszone parowozy Pt47-65 i Ty45-379. W ich miejsce wejdą odpowiednio Ol49-7 oraz Ty3-2.
Mamy trochę śniegu! Świeci słońce, temperatura około 0C.


Styczeń 2001
30.01.2001
Wybrałem się dzisiaj do Gniezna, gdzie znajdują się dwa nasze parowozy: Pm36-2 i Ol49-59.
Jutro w parowozie Ol49-59 będzie przeprowadzona próba wodna pod ciśnienim 21 atmosfer i odbiór techniczny "na zimno". Podczas próby przeprowadzonej w zeszłym tygodniu były nieszczelne 3 zespórki. Ogólnie oelka wyglada dobrze i powinna przyjechać do Wolsztyna w przyszłym tygodniu. Obok Ol49-59 stoi Ol49-99. To właśnie z niej będzie wymontowana skrzynia ogniowa, która zostanie wstawion do parowozu Ol49-69.
Pm36-2 bez kół i tendra stoi w hali obok parowozu Tr5-65 z Jaworzyny Śląskiej. Peemka wróci do Wolsztyna w połowie kwietnia.
W Gnieźnie znajdują się też dwa inne parowozy, które trafia do Wolsztyna. Są to Ol49-85 oraz TKt48-147 ze skansenu w Choszcznie. Niestety wbrew wcześniejszym informacjom parowozy te trafią do Wolsztyna jako "pomnik" i nie będą mogły jeździć. Możliwe, że TKt48-147 przyjedzie już w przyszłym tygodniu razem z Ol49-59. Ol49-85 bez tendra stoi na dworze. Tender jest natomiast w szopie obok Ol49-99 i -59. Obok parowozu Ol49-85 stoją na  zewnątrz również dwie inne oelki. Są to Ol49-6 z Jarocina oraz Ol49-32 z Wolsztyna!!! Niestety ich stan jest opłakany! Co ciekawe parowóz Ol49-32 ma tender od siódemki z Wolsztyna, która jest nadal sprawna. Tender podmieniono jednak podczas ostatniej naprawy. Był nieszczelny.
W każdą sobotę do końca roku 2001 będzie jeździł w Gnieźnie parowóz Px48! Wyjazd około godziny 12:30.

ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY!!!
Od. 1 lutego do odwołania!
W związku z dużą liczbą nadgodzin drużyn z Leszna, maszyniści z Wolsztyna przejmą od 1. lutego na conajmniej miesiąc cały ruch osobowy na trasie Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek. Wstrzymany zostanie natomiast ruch parowozów na trasie do Poznania!

Nr
Odjazd
Przyjazd
Uwagi*
33033
 Wolsztyn 14:40
 Zbaszynek 15:29
1-7
33034
Zbaszynek 15:52
Wolsztyn 16:29
1-7
33034
Wolsztyn 16:40
 Leszno 17:40
1-7
33037
Leszno 20:31
Wolsztyn 21:33
1-7
33037
Wolsztyn 21:44
Zbaszynek 22:29
1-7
33030
Zbaszynek 5:30
Wolsztyn 6:07
1-7
33030
Wolsztyn 6:09
Leszno 7:09
1-7
33033
Leszno 13:27
Wolsztyn 14:29
1-7
W ruchu pasażerskim pozostają nadal 2 parowozy. Podmiany parowozów o godzinie 14:29 i 21:33.

W związku z dużą liczbą nadgodzin drużyn z Leszna, maszyniści z Wolsztyna przejmą od 1. lutego na conajmniej miesiąc cały ruch osobowy na trasie Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek. Wstrzymany zostanie natomiast ruch parowozów na trasie do Poznania!

27.01.2001
Godzina 21:45
Pt47-65 ma już nowy komin i jest pod parą. Pojedzie jutro do Poznania o 11:09.
Wygaszona zostanie natomiast oelka 7.

26.01.20001
Zmiana pogody! Pada deszcz.
O godzinie 8:30 Ty45-379 odjechał z 3 wagonami do Konotopu. W ruchu pasażerskim nadal jeżdżą Ol49-7 i -23.

25.01.2001
Pod parą są dzisiaj nadal Ol49-7, -23 i Ty45-379.
Dopiero na piątek jest planowany odbiór techniczny parowozu Ol49-59. Powrót do Wolsztyna z Gniezna w przyszłym tygodniu.
UWAGA: Nowe parowozy dla Wolsztyna! W Gnieźnie są już parowozy TKt48-147 oraz Ol49-85, które trafią do Wolsztyna.
Do Gniezna pojadą jeszcze w tym roku Ok1-359 (ważny przegląd do 07.04.2001),  Pt47-65 oraz Ol49-69. Peteucha ma obecnie problemy z kominem, który musi zostać wymieniony na nowy. Nowy komin, najprawdopodobniej "przyjedzie" z Jaworzyny.
Jest piękna słoneczna pogoda. Temperatura ok. +5C.

22.01.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-7, -23 i Ty45-379.
Zimno, -3C i wieje zimny wiatr.

17.01.2001
Zimno, o godzinie 8:15 termometr w parowozowni wskazywał -4C.
Pod parą są dzisiaj  nadal Ol49-7,  Pt47-65 oraz Ty3-2.
Przyczyną niedopuszczenia parowozu Ol49-69 do dalszej eksploatacji są zbyt słabe ścianki skrzyni ogniowej. Ich grubość wynosi w niektórych miejscach zaledwie 3 mm. Najprawdopodobniej parowóz ten zostanie wysłany do Gniezna, gdzie zostanie dokonana wymniana skrzyni ogniowej na skrzynię z parowozu Ol49-99.

16.01.2001
Pod parą są dzisiaj  Ol49-7 (Poznań, Zbąszynek i Leszno) Pt47-65 oraz Ty3-2.
Niestety parowóz Ol49-69, którego termin przeglądu kotła upływa w marcu nie bedzie już eksploatowany. Będzie on jednak wysłany do Gniezna na naprawę, najprawdopodobniej w marcu.

15.01.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-23, Ol49-7 oraz Ty45-379. Pod koniec tego tygodnia lub w przyszłym palnowany jest powrót z Gniezna parowozu Ol49-59.
Jest zimno, ok -1C.

09.01.2001
Wiadomość od Krzysztofa Ch.:
Lokomotywy Ol49-59 i Pm36-2 są w trakcie naprawy. Naprawa oelki ma się ku końcowi. Pozostało jeszcze kilka prac przy montażu osprzetu i pomalowanie parowozu. Jeżeji chodzi o peemkę to rozpoczęto domontaż płomienic w kotle. Zakończenie naprawy Pm przewidywany jest na przełom marca i kwietnia.

08.01.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-23 (Poznań), Ol49-7 (Poznań, Zbąszynek i Leszno) oraz Ty45-379.

07.01.2001
Niestety po śniegu pozostły już tylko wspomnienia. Oto kilka zdjęć z 29. grudnia 2000 roku ze śniegiem i Ok1-359.

03.01.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-23, Ol49-69 oraz Ty45-379.
Dariusz Furmanowicz przysłał mi kolejne pliki *.wmf z rysunkami technicznymi parowozów. Linki do nich znajdziecie w tabelach na stronach z opisem poszczególnych parowozów.

01.01.2001
Witamy w Nowym Roku, Nowym Wieku i Tysiącleciu!
Pierwszym planowym pociągiem w nowym tysiącleciu wyjeżdżającym z Wolsztyna był 4441 o 4:26, prowadzony przez parowóz Ol49-23.
Oelka 23 przywitała nowy rok i swój pierwszy kurs hukiem 3 spłonek, które ekspolodowały pod jej kołami na wysokości parowozowni i nastawni WL.
Petucha wróciła do Wolsztyna około godziny 6 rano. Była wczoraj w Poznaniu z grupą Anglików. Stoi w szopie na stanowisku pierwszym.
Krótko po ósmej wyjechała lokiem do Poznania oelka 111. Z Poznania dalej, z pociągiem specjalnym,  do swej macierzystej parowozowni w Jaworzynie Śląskiej. Parowóz Ol49-111 stacjonował w Wolsztynie od 1 maja 2000 do 1. stycznia 2001. Zdjęcia zielonej oelki w galerii zdjęć.
Pod parą jest dziś jeszcze Ol49-69, a od jutra również Ty45-379.

ROK 2000