Wiadomości z Parowozowni Wolsztyn rok 1999

 
 
04.06.1999Około godziny 19:00 doszło do wykolejenia parowozu Pt47-65. Nikt nie ucierpiał. Parowóz wyjeżdżał właśnie luzem do Leszna, kiedy to wykoleił się na jednej ze zwrotnic przed parowozownią. Możliwa przyczyna nie jest znana. Nie obyło się bez szkód w parowozie Pt47-65, które z pewnością zostanie wyłączony z ruchu, a zastąpi go Pm36-2.
Linia kolejowa w kierunku Leszna została zablokowana, tak iż pociąg Zug 33047 z Leszna musiał zatrzymać się przed nastawnią WL. O godzinie 22:00 przyjechał z Poznania pociąg ratunkowy z lokomotywą SU46-033. O godzinie 24 akcja ratunkowa nadal trwa. Od jutra z Wolsztyna do Nowejwsi Mochy wprowadzona zostaje komunikacja zastępcza.

24.05.1999
O godzinie 8:20 odjechał pociąg towarowy z parowozem Ty2-406 do Grodziska Wlkp. W składzie 5 wagonów, w tym jeden osobowy. 
Godzina 9:45 Pt47-65 wykonuje manewry na stacji Wolsztyn.

01. 09. 1999
Parowóz Pm36-2 wrócił do Wolsztyna z Leszna w nowym jasnozielonym malowaniu.
Parowóz stoi obecnie na tzw. torze młyńskim przy parowozowni na wprost nastawn dysponującej WL.


17. 11. 1999
W Parowozowni Wolsztyn pojawił się czynny parowóz Ty45-20 z Jaworzyny Śląskiej. 17 listopada pod parą pozostawały  Pt47-65, Ol49-59 i Ty45-20.

19. 11. 1999
Pociąg 4443 do Poznania prowadzi teraz lokomotywa spalinowa. Parowóz Ty45-20 przyjechał do Wolsztyna po naprawie głównej. Pozostanie u nas tylko przez pewnie czas, prawdopodobnie około 2 miesięcy. Od parowozu Pm36-2 odłączono jego tender. Parowóz odstawiono do szopy na stanowisko nr 2 a tender na  stanowisko nr 1. Nie planuje się w okresie zimowym jazd parowozu Pt47-65 dlatego też będzie on wystawiony na zewnątrz poza szopę. 

22.11.1999
Na dworze zrobiło się biało. Parowozy przykrył śnieg. Bramy do szopy zamknięto. Przy żurawiu wodnym ustawiono rozpalony koksownik, a pracownicy parowozowni odgarniają śnieg z obrotnicy. Pod parą są Ol49-81, Pt47-65 i Ty45-20. Nowe zdjęcia znajdziecie na mojej stronie
W tym tygodniu wraca do Wolsztyna po naprawie głównej w Pile parowóz Ol49-69. Parowóz Ty42-148 będzie poddany przeglądowi na miejscu w Wolsztynie. Mam nadzieję, iż niebawem wróci do służby. Pięciu maszynistów zamierza od stycznia przejść na emeryturę i już dziś wykorzystuje swój urlop. Tylko dwóch z nich przepracowało na PKP odpowiednią ilość lat, aby móc już przejść na emeryturę. Trójka z nich nie skończyła jeszcze 50 lat. Z powodów braków kadrowych poranny pociąg do Poznania będzie prawdopodobnie prowadzić lokomotywa spalinowa. 

23.11.1999
Pod parą są Ol49-81, Ty45-20 und Pt47-65. Ty45-20 odjechał o godzinie 8:30 z jednym wagonem towarowym do Grodziska Wlkp. Parowóz Tki3-87 ma dziś wyjechać na kilka dni do Jaworzyny Śląskiej

24.11.1999
Wczoraj w wolsztyńskim ratuszu spotkali się Burmistrz, Starosta oraz dyrekcja Parowozowni Wolsztyn. Rozmawiano o przyszłości parowozowni. Samorząd gminy i powiatu są gotowe wesprzeć paprowozownię finansowo. Z powodu nieobecności dyrektora PKP z Poznania nie podjęto jednak żadnych wiążących decyzji. Odbędą się kolejne spotkania. 
Dziś wróciła do Wolsztyna Ol49-69. Około godziny 8:30 parowóz Ty45-20 manewrował z 12 wagonami towarowymi. 



01.12.1999
Pod parą są Ol49-81, Ol49-59 i Ty45-20. O godzinie 8:30 Ol49-59 odjechała z 3 wagonami towarowymi do Konotopu.

Godzina21:30
Pada deszcz. Pod parą stoi Ty2-406. Nocna zmiana ładuje właśnie węgiel do tendra i przygotowuje go na jutro. Ty2-406 jest już po przeglądzie i będzie prowadzić pociągi towarowe. Zastąpi on parowóz Ty45-20, który zostanie dziś w nocy wygaszony.
Na jutro planowany jest przyjazd Ol49-69
Dodatkowy zdawczy pociąg towarowy do Zbąszynka jeździ nadal. 
NOWY ROZKLAD JAZDY!

08.12.1999
Wszystko zmienia się z dnia na dzień. Pod para są dzisiaj Ol49-69, Ty45-20 i Pt47-65, która miała być zgaszona na okres zimowy. Rozpalono ją wczoraj, a dzisiaj jest już przygotowywana do jazd planowych.

O godzinie 8:20 odjechał do Grodziska pociąg towarowy z Ty45-20 (tender z przodu) i 5 wagonami, 1 zielony i 4 z węglem.
W tym samym czasie Ol49-69 wykonywała manewry na stacji w Wolsztynie.

09.12.1999
Pod parą są Ol49-59, Ol49-69 i Ty45-20.

13.12.1999
Pod parą są Ol49-59, Ol49-69 i Ty45-20, która manewrowała dziś po godzinie 8 na terenie Wolsztyńskiej Fabryki Mebli.
Ol49-7 oraz Ty3-2 są w naprawie!
Na 31.12. i 01.01.2000 planowanych jest kilka pociągów specjalnych, m.in. do Konotopu. Szczegóły niebawem!

16.12.1999
Zamiast Ol49-59 jeździć będzie Pt47-65.

20.12.1999
31.grudnia 1999 pojedzie m. in. pociąg specjalny z Ok1-359 i trzema Bi wagonami do Konotopu. Odjazd 23:30 z Wolsztyna. Powrót ok. 01:45. Dokładnie o godzinie 0:00 pociąg ma znajdować się w ruchu na trasie. Po drodze będzie się zatrzymywać na wszystkich stacjach. Cena 20 złotych. Cena dla obcokrajowców będzie inna, do dziś jest nieznana.
Inne pociągi specjalne 31.12 oraz 01.01.2000 są objęte rezerwacja.

22.12.1999
Tki3-87 wróciła do Wolsztyna. Ma być pod parą 31.12 i 01.01.2000.

.

Copyright(c) by Wojtek Lis
.