. |
. |
|
26.01.2002
[styczeń]
Rozpalono właśnie parowóz
Ol49-69, który zastąpi od jutra peemkę. Pod parą będzie jeszcze jutro Ol49-59.
Na manewrach była dziś Ty3-2. Z Włoszakowic i Nowej Wsi przyprowadziła
do Wolsztyna i dalej do Zbąszynka 17 wagonów towarowych! Jutro do Gniezna
jedzie siódemka. |
. |
. |
|
24.02.2002
[luty]
Pod parą są dziś Ol49-111
(poc. 4441/4440), Ol49-59 (poc. 4431/4446) oraz Ty45-379, który od
jutra będzie na manewrach. Na stacji stoi 20 wagonów (gruszek) z cementem,
10 o podwójnych komorach i 10 z poczwórnymi. Ty45-379 zawiezie je jutro
do Powodowa.
Dziś rano odstawiono do
Gniezna na przegląd okresowy 7 naszych wagonów retro.
|
. |
. |
|
15.03.2002
[marzec]
Pod parą są Ty45-379, Ol49-69
oraz Ol49-111, która zostanie jednak dziś wieczorem wygaszona. Rozpalony
zostanie natomiast parowóz Pm36-2, który jutro pojedzie o 15:58 z pociągiem
osobowym 4447 do Poznania.
Parowóz Ol49-59, który 31.01.2001
przeszedł próbę główną, pojedzie do Gniezna! Powód: dziury w dolnej części
dymnicy i w popielniku. Parowóz jest już przygotowany do wyjazdu. Ma zdjęte
korbowody. Wyjazd w niedzielę rano, z Wolsztyna do Poznania z lokomotywą
spalinową dalej z elektrowozem. W Gnieźnie są już też inne oelki z Wolsztyna,
tj. 7 i 23. |
. |
. |
|
21.04.2002
[kwiecień]
Od poniedziałku pod parą
będę Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty45-379.
Na poniedziałek planowana
jest w Gnieźnie próba parowozu Pt47-112, który w tym tygodniu ma przyjechać
do Wolsztyna.
19.04.2002
O godzinie 15:40 wróciła
z Gniezna Ol49-59
|
. |
. |
|
03.05.2002
[maj]
Godzina
22:30
Sytuacja w szopie, na stanowisku
pierwszym parowóz Ol49-69, stanowiska drugie i trzecie wolne, stanowisko
czwarte Tr5-65, dalej Ol49-59, Ty3-2, Ol49-111 oraz Ty45-379. Pod parą
za składem węgla stoi Pt47-112 a przed obrotnicą Pm36-2.
Godzina
16:00
Tr5-65 z Jaworzyny Śląskiej
jest już w Wolsztynie! |
. |
. |
|
01.06.2002
[czerwiec]
1 czerwca z Poznania do
Kołobrzegu wyjechał pociąg specjalny PIRAT z Pm36-2 oraz Pt47-112.
18.06.2002
Z parowozu Ol49-60 przełożono
oś pod tendrem do parowozu Ol49-69. Oelkę 60 wystawiono z szopy na tor
młyński razem z wagonami retro a do szopy wróciła "teerka".
Pod parą są nadal Ol49-69,
Pt47-112 i Ty45-379.
Upał! Temperatura w cieniu
około 32C. |
. |
. |
|
14.07.2002
[lipiec]
Dziś w niedzielę przed południem
wyjechał z Wolsztyna pociąg specjalny do Krzyż/Rudno. Skład dwóch wagonów
osobowych prowadził parowóz Ol49-111. Kiedy dojechaliśmy do Rudna na tamtejszej
stacji rozpalono grill. Za podpałkę posłużył rozżarzony węgiel z paleniska
parowozu. Niestety pogoda popsuła się. Zaczął padać deszcz, który ustał
dopiero w czasie powrotu do Woslztyna. Pech! Ze stacji Krzyż/Rudno pociąg
pojechał dalej do Konotopu, skąd po "oblocie" wróciliśmy do Rudna. Następnie
kilka razy pociąg wyjeżdżał ze stacji w Rudnie kilkaset metrów w kierunku
Konotopu i wracał z powrotem. Do Wolsztyna wróciliśmy ok 15:40.
|
. |
. |
|
08.08.2002
[sierpień]
Wybrałem się dziś do Gniezna
gdzie znajduje się kilka wolsztyńskich parowozów. W szopie stoją: Pt47-65
bez tendra, który stoi na dworze razem z parowozem Pt47-28,
Ol49-23, parowóz ten ma
niebawem wrócić do Wolsztyna oraz Ol49-7 i Tki3-87 przy których nie wykonuje
się obecnie żadnych prac naprawczych. Przed szopą znajduje się natomiast
prawdziwa oelka 69.
|
. |
. |
|
12.09.2002
[wrzesień]
Rzadki to ostatnio widok
aby zobaczyć pociąg towarowy z 20 wagonami i parowozem z przodu. Tak było
dziś w Wolsztynie około godziny 11. Ol49-59 po manewrach ustawiła się za
składem 20 wagonów, w tym 14 gruszek na cement i czekała na odjazd do Zbąszynka.
Obok niej przy peronie drugim stał planowy pociąg do Poznania z parowozem
Ol49-111. Pierwszy odjechał pociąg towarowy z Ol49-59 a zaraz potem o 11:10
Ol49-111 do Poznania.
19.09.2002
Z Gniezna po naprawie głównej
wróciła Ol49-23! |
. |
. |
|
11.10.2002
[październik]
Parowóz Ty3-2 wyjechał dziś
krótko po godzinie ósmej rano w swój ostatni kurs ze specjalnym pociągiem
towarowym do Konotopu. W środę przedłużono termin rewizji kotła parowozy
Ty3-2, tak aby mógł on właśnie dziś poprowadzić owy pociąg specjalny. Z
Wolsztyna parowóz wyjechał tendrem z przodu i nie zatrzymując się dojechał
do Konotopu. Stąd wyruszył w drogę powrotną zatrzymując się kilka razy
na tzw. "fotostopy". Problemy ze sprężarką spowodowały jednak opóźniony
powrót do Wolsztyna i uniemożliwiły dalszą jazdę do Grodziska Wlkp. W zamian
za parowóz Ty3-2 pojechał Ty45-379. W Adamowie zorganizowano "krzyżowanie"
z Ty51-223, który stał pod mostem, na torze do Konotopu. Po kilku "najazdach"
pociąg ruszył w dalszą drogę do Grodziska |
. |
. |
|
10.11.2002
[listopad]
Takie wiadomości chciałbym
wysyłać jak najczęściej!
Pewna firma z Konotopu podpisała
umowę z Zakładem Przewozów Towarowych CARGO z Zielonej Góry na transport
500 wagonów do i z Konotopu do końca 2003 roku. Transporty do Konotopu
prowadzone parowozem odbywać się będą dwa razy w tygodniu, we wtorki i
piątki. Pierwszy kurs z trzema wagonami już w najbliższy wtorek! |
. |
. |
|
08.12.2002
[grudzień]
Jest zimno, -10 C. Bramy
do szopy zamknięte! Tylko na stanowisku pierwszym wystaje tender od Pt47-112
a obok niego stoją rozpalone koksowniki.
O godzinie 8:05 lokomotywa
spalinowa SU45-246 odjechała z dwoma parowozami Ty3-2 oraz Ok22-31 do Poznania,
skąd już dalej prowadzone elektrowozem parowozy te trafią do Gniezna na
naprawę główną. |
. |
. |
|
|