|
28.10.2004
Ol49-69 stała dziś w szopie. W parowozie tym awarii uległa sprężarka, którą wymieniono na sprawną od Ol49-23. Dziś Ol49-69 była zastąpiona przez Ok22-31. Od jutra w ruchu planowym będą znów Ol49-69 i Pt47-65. Ostatni pociąg grzybowy poprowadzą Ok22-31 i Ol49-69.
26.10.2004 W ruchu planowym są Pt47-65 i Ol49-69. Pod parą jest również Tr5-65, która jutro rano o 7:30 pojedzie przez Poznań do Gniezna. W sobotę z pociągiem grzybowym pojedzie Ok22-31 i Ol49.
24.10.2004 Od poniedziałku pod parą będą Ol49-69 i Pt47-65.
22.10.2004 W sobotę 23 października z poc. 4433 o 4:17 pojedzie lokomotywa spalinowa i Pm36-2, która pojedzie następnie z Poznania do Wrocławia. O godzinie 4:45 wyjedzie natomiast z Wolsztyna do Poznania "Pociąg Grzybowy" z dwoma parowozami Tr5-65 i Ol49-7. Oleka wjeżdża jutro ostatni raz na targi Tour Salon. W przyszłą środę Tr5-65 i Ol49-111 jadą do Gniezna!
17.10.2004 Pod parą są nadal Ol49-7 i Pt47-65. Od 20 do 23 października gminy z Powiatu Wolsztyńskiego wystawiają się z parowozem i wagonami retro na Międzynarodowych Targach Tour Salon 2004. Parowóz będzie jeździł do Poznania codziennie rano z planowym pociągiem 4433 i wróci z pociągiem 4436. Pociągi 4432/4439 będą prowadzone przez lokomotywę spalinową. Zapraszam na targi Tour Salon! Na środę planowany jest powrót z Gniezna parowozu Ol49-69. W tym tygodniu ma być przeprowadzona ponowna inspekcja parowozu Ol49-23 celem przedłużenia terminu rewizji zewnętrznej.
12.10.2004 Pod parą są Ol49-7 i Pt47-65.
04.10.2004 Godzina 21:43 W dniu dzisiejszym w Urzędzie
Miejskim w Wolsztynie odbyło się spotkanie władz samorządowych z przedstawicielami
dyrekcji PKP Cargo Zakład Taboru w Poznaniu oraz PKP Przewozy Regionalne
w Poznaniu. Na spotkania umówiono m.in. udział parowozu i czterech wagonów,
w których prezentować się będą gminy z Powiatu Wolsztyńskiego podczas tegorocznych
targów Tour Salon. Od środy 20 do soboty 23 października br. każdego dnia
do około godziny 14:30 na terenie targów będzie parowóz pod parą!
O wiele ważniejszą sprawą okazała się jednak inna kwestia, a mianowicie realne zagrożenie planowych kursów z parowozem od nowego rozkładu jazdy! Urząd Marszałkowski w Poznaniu nie chce zamawiać pociągów z parowozami ze względu na wyższy koszt trakcji parowej w porównaniu z szynobusami. Wszyscy zebrani zgodnie stwierdzili, iż dziwi taki fakt podejścia "czysto ekonomicznego" nie zważając chociażby na konieczność utrzymania jedynej czynnej w Europie parowozowni oraz promocję nie tylko Wolsztyna i Wielkopolski ale i całej kolejowej Polski! Obecny na spotkaniu Burmistrz Wolsztyna zapewnił o wręcz natychmiastowym podjęciu rozmów z Urzędem Marszałkowskim i wstawiennictwie za utrzymaniem planowych pociągów parowych! O ostatecznej decyzji poinformuję na stronie www.parowozy.com.pl jak tylko będzie to możliwe! Godzina
16:17
03.10.2004 Pt47-65 odstawiona na przegląd okresowy. Pod parą w ruchu planowym są Ol49-7 i Ok22-31.
|
. |
Copyright
(c) by Wojtek
Lis